Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Το «φακελάκι» στην Υγεία ποτέ δεν πεθαίνει...

Πληγή του συστήματος Υγείας εξακολουθεί να αποτελεί η διαφθορά, με το «φακελάκι» ή το «δωράκι» να θεωρείται αναμενόμενο ή ακόμη και φυσική διαδικασία! Πανελλαδική έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών καταδεικνύει ότι για κάθε γιατρό που παίρνει «φακελάκι» υπάρχει και ένας ασθενής που προσφέρει το «φακελάκι». Αποκαλύπτει μάλιστα ότι το φακελάκι είναι ανεξάρτητο από το επίπεδο εκπαίδευσης και την οικονομική κατάσταση.



Αντίθετα, η ηλικία και οι φίλοι φαίνεται να επηρεάζουν τη... διάθεσή μας για «φακελάκι». Για παράδειγμα, η πιθανότητα κάποιος ασθενής ηλικίας μέχρι 29 ετών να έχει προσφέρει κάποιο χρηματικό δώρο σε γιατρό Κέντρου Υγείας στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου είναι 40,5%.

Αλλά και κάποιος ασθενής που διαφωνεί απόλυτα με την πρόταση «φίλοι και γνωστοί που είναι πολύ σημαντικοί για εμένα πιστεύουν ότι πρέπει να προσφέρουμε χρηματικό δώρο σε γιατρούς δημόσιας υγείας», δηλαδή δεν παρακινείται ιδιαίτερα από τον κοινωνικό του περίγυρο να προσφέρει κάποιο χρηματικό δώρο έχει πιθανότητα να έχει προσφέρει ο ίδιος κάποιο χρηματικό δώρο σε γιατρό Κέντρου Υγείας ίση με 23,3%.
Το «φακελάκι» στην Υγεία ποτέ δεν πεθαίνει...

Ενώ κάποιος ασθενής που συμφωνεί απόλυτα με την παραπάνω πρόταση έχει σημαντικά μεγαλύτερη πιθανότητα να έχει προσφέρει και ο ίδιος κάποιο χρηματικό δώρο σε σύγκριση με κάποιον ασθενή που διαφωνεί απόλυτα και η πιθανότητα αυτή είναι 50%.

Τα στοιχεία
Τα παραπάνω στοιχεία για την... παράδοση που ονομάζεται «φακελάκι» περιλαμβάνεται στην Πανελλαδική Έρευνα για τον ρόλο των Κέντρων Υγείας στις τοπικές κοινωνίες, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με επιστημονικό υπεύθυνο τον ομότιμο Καθηγητή κ. Επαμεινώνδα Πανά.
Το «φακελάκι» στην Υγεία ποτέ δεν πεθαίνει...

Η έρευνα παρουσιάζει τους δείκτες ικανοποίησης των πολιτών από τα Κέντρα Υγείας καθώς και των γιατρών. Ειδικά για τα Κέντρα Υγείας Νοτίου και Βορείου Αιγαίου, η έρευνα, μεταξύ άλλων, δείχνει, ότι οι πολίτες τείνουν να είναι ικανοποιημένοι από τους γιατρούς των Κέντρων Υγείας, με την πρώτη θέση να καταλαμβάνει ο Νομός Δωδεκανήσων και έπειτα ο Νομός Κυκλάδων (για το Ν. Αιγαίο).

Στο Νομό Δωδεκανήσων οι ασθενείς που έχουν επισκεφθεί τα Κέντρα Υγείας αισθάνονται τη μεγαλύτερη ικανοποίηση από το ιατρικό προσωπικό (83,2%) και έχουν τη μικρότερη σχετικά ικανοποίηση από τον ιατρικό εξοπλισμό (47,8%).

Ομοίως, στον Νομό Κυκλάδων οι ασθενείς που έχουν επισκεφθεί τα Κέντρα Υγείας αισθάνονται τη μεγαλύτερη ικανοποίηση από το ιατρικό προσωπικό του Κέντρου Υγείας (87,7%) και τη μικρότερη σχετικά ικανοποίηση από τον ιατρικό εξοπλισμό (33,8%).

Πιο αναλυτικά, στο 55,7% ανέρχεται ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης των πολιτών από τις υπηρεσίες υγείας των Κέντρων Υγείας. Η υψηλότερη ικανοποίηση των ασθενών παρατηρείται από την προσβασιμότητα (65,5%) και ακολουθεί η ικανοποίηση από το ιατρικό προσωπικό (65,5%) των Κέντρων Υγείας του Νομού Δωδεκανήσων.

Κάτω του μετρίου
Σε επίπεδα κάτω του μετρίου κυμαίνεται η ικανοποίηση των πολιτών του Νομού Δωδεκανήσων όσον αφορά στον ιατρικό εξοπλισμό (42,5%).

Πάντως, οι ασθενείς ηλικίας 60 ετών και άνω δηλώνουν πιο ικανοποιημένοι (67,4%) και ακολουθούν οι ασθενείς ηλικίας 30 μέχρι 44 ετών. Όσον αφορά στο ιατρικό προσωπικό, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ασθενείς έχουν επίσης τη μεγαλύτερη ικανοποίηση (72,8%) και ακολουθούν οι ασθενείς ηλικίας από 30 μέχρι 44 ετών (65%).

Επίσης, οι ερωτηθέντες με ανώτατη εκπαίδευση έχουν τη μεγαλύτερη συνολική ικανοποίηση (63,6%), ενώ ακολουθούν οι ερωτηθέντες με ανώτερη εκπαίδευση (62,1%). Με βάση την ικανοποίηση από το ιατρικό προσωπικό, οι ερωτηθέντες με ανώτερη εκπαίδευση δηλώνουν περισσότερο ικανοποιημένοι (70%) και στη συνέχεια έρχονται οι ερωτηθέντες με δημοτική εκπαίδευση.

Σημειώνεται ότι οι ερωτηθέντες με πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση έχουν τη μεγαλύτερη ολική ικανοποίηση (58,2%) και ακολουθούν αυτοί με δύσκολη οικονομική κατάσταση (55,2%). Με βάση την ικανοποίηση από το ιατρικό προσωπικό, οι ασθενείς με ανεκτή οικονομική κατάσταση (67,9%) είναι οι πιο ικανοποιημένοι και ακολουθούν οι ασθενείς με δύσκολη οικονομική κατάσταση (63,7%).

Αντίστοιχα, στο Νομό Κυκλάδων, η υψηλότερη ικανοποίηση των ασθενών παρατηρείται από την προσβασιμότητα (65,1%) και ακολουθεί η ικανοποίηση από το ιατρικό προσωπικό (62,5%) των Κέντρων Υγείας του Νομού Κυκλάδων.

Σε φτωχά επίπεδα κυμαίνεται η ικανοποίηση των πολιτών του Νομού Κυκλάδων από τον ιατρικό εξοπλισμό των Κέντρων Υγείας (39,6%), ενώ δηλώνουν μέτρια ικανοποιημένοι από τον χρόνο αναμονής (49%).

Ανάλογα με την ηλικία
Και σε αυτή την περίπτωση, η ολική ικανοποίηση των ασθενών, αυξάνεται όσο αυξάνεται η ηλικία του ασθενή, ενώ ερωτηθέντες με ανώτατη εκπαίδευση έχουν τη μεγαλύτερη ολική ικανοποίηση (60,8%) και ακολουθούν οι της ανώτερης εκπαίδευσης (59,6%).

Με βάση την ικανοποίηση από το ιατρικό προσωπικό, οι ερωτηθέντες με ανώτερη εκπαίδευση δηλώνουν περισσότερο ικανοποιημένοι (68,5%) και στη συνέχεια έρχονται οι ερωτηθέντες με ανώτατη εκπαίδευση (67,5%). Όσον αφορά στον ιατρικό εξοπλισμό, ανεξάρτητη από το επίπεδο εκπαίδευση, όλοι οι ερωτηθέντες είναι μέτρια ως φτωχά ικανοποιημένοι.

Βόρειο Αιγαίο
Στον Νομό Λέσβου όπου αντιμετωπίζει και το μείζον θέμα του Προσφυγικού, οι ασθενείς που έχουν επισκεφθεί τα Κέντρα Υγείας αισθάνονται τη μεγαλύτερη ικανοποίηση από τον χρόνο αναμονής (85,2%%) και έχουν τη μικρότερη σχετικά ικανοποίηση από τον ιατρικό εξοπλισμό (60,4%).

Στον Νομό Σάμου οι ασθενείς που έχουν επισκεφθεί τα Κέντρα Υγείας αισθάνονται τη μεγαλύτερη ικανοποίηση από το ιατρικό προσωπικό του Κέντρου Υγείας (87,6%) και τη μικρότερη σχετικά ικανοποίηση από τον ιατρικό εξοπλισμό (65,2%).

Τέλος, στον Νομό Χίου οι ασθενείς που έχουν επισκεφθεί τα Κέντρα Υγείας αισθάνονται τη μεγαλύτερη ικανοποίηση από την καθαριότητα των χώρων των Κέντρων Υγείας (84,5%) και τη μικρότερη ικανοποίηση από τον ιατρικό εξοπλισμό (76,4%).



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
website counter
friend finderplentyoffish.com