Πέμπτη, 5 Νοεμβρίου 2015

Υπεγράφη η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Frapor

Με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) η κυβέρνηση ανάβει το «πράσινο φως» για τις δύο συμβάσεις παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport – Slentel.



Η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport, αγοραστής που έχει επιλεγεί το καλοκαίρι από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖ-ΑΝΕΛ, έκλεισε αργά χθες το βράδυ με τη δημοσίευση της σχετικής πράξης του υπουργικού συμβουλίου σε ΦΕΚ. Σημειώνεται ότι η παραχώρησή τους ήταν και αυτό ένα από τα 49 προαπαιτούμενα που πρέπει να κλείσουν μέχρι το κρίσιμο Eurogroup της Δευτέρας.

Το ΦΕΚ αναφέρεται σε: «Συνυπογραφή από το Ελληνικό Δημόσιο των Σχεδίων Σύμβασης Παραχώρησης για την Αναβάθμιση, Συντήρηση, Διαχείριση και Λειτουργία περιφερειακών αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου (Ομάδα Α) και Αιγαίου (Ομάδα Β) ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει το ίδιο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις ανωτέρω συμβάσεις. Αποφασίζει επίσης την παροχή εξουσιοδότησης στους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη συνυπογραφή για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου των Συμβάσεων Παραχώρησης για την Αναβάθμιση, Συντήρηση, Διαχείριση και Λειτουργία περιφερειακών αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου (Ομάδα Α) και Αιγαίου (Ομάδα Β), καθώς και τυχόν άλλων συμβάσεων τροποποιητικών, παρακολουθηματικών ή εκτελεστικών των ως άνω συμβάσεων παραχώρησης σύμφωνα με τα προαναφερόμενα στην παράγραφο 1».

Πρόκειται για την Πράξη 39 της 2−11−2015, η οποία ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Ελλάδα στο πλαίσιο της τελευταίας συμφωνίας της με τους εταίρους και δανειστές, καθώς και σχετική απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ, με την οποία ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής η κοινοπραξία FRAPORT A G − SLENTEL Ltd.

Η ΠΥΣ δημοσιεύθηκε το βράδυ της Τρίτης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και κάνει λόγο για την «ανάγκη άμεσης έγκρισης των σχεδίων σύμβασης παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία περιφερειακών αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου (Ομάδα Α) και Αιγαίου (Ομάδα Β)», καθώς και «το γεγονός ότι όρος για τη θέση των συμβάσεων παραχώρησης σε ισχύ αποτελεί η με νόμο κύρωσή τους από τη Βουλή των Ελλήνων».

Κατόπιν τούτου, το Υπουργικό Συμβούλιο προχωρά στη «συνυπογραφή από το Ελληνικό Δημόσιο των σχεδίων σύμβασης παραχώρησης ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει το ίδιο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις ανωτέρω συμβάσεις».

Επίσης, η ΠΥΣ παρέχει εξουσιοδότηση στους υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Υποδομών «για τη συνυπογραφή για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου των συμβάσεων παραχώρησης καθώς και τυχόν άλλων συμβάσεων τροποποιητικών, παρακολουθηματικών ή εκτελεστικών».

Τα 14 αεροδρόμια είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.

Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη έναν χρόνο πριν, τον Νοέμβριο του 2014, η ελληνογερμανική κοινοπραξία, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

website counter
friend finderplentyoffish.com