Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012
ΚΑΤΑ 28% ΕΙΧΕ ΠΤΩΣΗ Η ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ Μειωμένος κατά 1,1 δισ. ο τζίρος στις εκπτώσεις
«Βουτιά» μέχρι και 60% σε σχέση με πέρυσι σημείωσε η αγοραστική κίνηση την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με τον απολογισμό της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
Υστερα από έρευνα που έκανε το Ινστιτούτο Εμπορίου Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ σε 113 πόλεις της χώρας ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων μειώθηκε κατά 1,1 δισ. ευρώ υποχωρώντας στα 4,4 δισ. ευρώ. Σε ποσοστό η μείωση του τζίρου ήταν 20,1%, ενώ αν γίνει σύγκριση και σε σχέση με το 2010 τότε η απώλεια του κύκλου εργασιών είναι της τάξης των 2,52 δισ. ευρώ, ήτοι 36,4%.
Eπιδόσεις
Από την έρευνα του ΙΝΕΜΥ προκύπτει ότι η μέση μείωση της αγοραστικής κίνησης ήταν 28,19%. Τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης που αγγίζουν το 60% καταγράφηκαν στη Λιβαδειά, τη Σπερχειάδα, την Έδεσσα, το Αμύνταιο, την Κάρυστο και τη Χαλκιδική, ενώ κατά 50% μειώθηκε η κίνηση στην Αθήνα, την Κυπαρισσία, τα Γρεβενά κ.ά.
Μειωμένος κατά 1,1 δισ. ο τζίρος στις εκπτώσεις
Σύμφωνα με άλλα ευρήματα της έρευνας:
Για τη συντριπτική πλειονότητα (88,4%) των επιχειρήσεων η κίνηση ήταν σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα από τα περυσινά. Μόλις σε ποσοστό 11,6% ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια ίσως και οριακά μεγαλύτερα επίπεδα από τις θερινές εκπτώσεις του 2011.
Για το 37,4% των επιχειρήσεων η μείωση κυμάνθηκε μεταξύ 20%-30% ενώ το 22,6% κατέγραψε πτώση μεγαλύτερη του 30%-45%.
Για το 17% των επιχειρήσεων οι μειωμένες πωλήσεις ξεκίνησαν από ένα ποσοστό της τάξεως του 45% και ξεπέρασαν το εξωπραγματικό ποσοστό του 60%, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων.
Τέλος, για το 23,4% ο πραγματοποιηθείς τζίρος ήταν είτε οριακά 0%-10% (8,5%) είτε ελαφρώς 11%-20% μειωμένος σε σχέση με πέρυσι.
Για την πλειοψηφία (45,5%) οι δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων ήταν οι καλύτερες από άποψης εμπορικής κίνησης ενώ ακολουθεί (32,6%) το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Τέλος, μόλις το 14,4% εκτιμάει πως η πιο παραγωγική περίοδος των θερινών εκπτώσεων ήταν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου.
Οι επτά στις δέκα περιπτώσεις το πλέον σύνηθες μέσο πραγματοποίησης αγορών ήταν τα μετρητά ενώ σαν δεύτερη επιλογή εμφανίζονται οι επί πιστώσει αγορές (15,5%).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου