Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να αυξηθούν οι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία οδό, αλλά και το αντίτιμο των διοδίων.
Αυτό είναι κάτι που θα καθοριστεί στη σύμβαση, με την οποία το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), στο οποίο έχει περάσει το έργο, θα παραχωρήσει την εκμετάλλευση του οδικού άξονα σε ιδιωτική εταιρεία. Το οξύμωρο είναι ότι άλλος θα έχει το όνομα και άλλος τη χάρη. Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» φέρει το όνομα, κατασκεύασε το έργο, αλλά δεν θα έχει την εκμετάλλευση.
Φόβοι για παραχώρηση
Οι εργαζόμενοι βλέπουν περιθωριοποίηση της εταιρείας και βλαπτικές συνέπειες στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση της Εγνατίας οδού σε ιδιώτη, τόσο για την ίδια την εταιρεία όσο και για το ελληνικό Δημόσιο αλλά και τους χρήστες της. Χαρακτηρίζουν αναιτιολόγητη την αφαίρεση της εποπτείας από την εταιρεία στα δύο έργα με παραχώρηση (Μαλιακός - Κλειδί και Ε65) και τη λειτουργική και οργανωτική υποβάθμισή της. Δηλώνουν τη πρόθεσή τους να προσφύγουν στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια για τη συνταγματικότητα της επιχειρούμενης παραχώρησης και ζητούν την επιστροφή του εποπτεύοντα ρόλου των έργων με παραχώρηση στην εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για το συμφέρον του ελληνικού Δημοσίου. Η διαδικασία για την παραχώρηση της λειτουργίας και της εκμετάλλευσης προχωρούν και αναμένονται εξελίξεις μέσα στο 2013.
Ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, καθηγητής ΑΠΘ, Παρασκευάς Σαββαΐδης, παραδέχεται ότι πράγματι αφαιρείται ένα σημαντικό κομμάτι του έργου της. Ομως, σημειώνει, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» με το ΥΠΕΚΑ θα έχουν ρόλο εποπτικό και τεχνικό στις παραχωρήσεις, ενώ πιστεύει ότι η εταιρεία θα ανακτήσει αρμοδιότητες. Διατηρεί τον τεχνικό της ρόλο, όχι μόνο στο δρόμο, αλλά και στους κάθετους άξονες, όπως επίσης και σε πολλά άλλα έργα σε ολόκληρη την Ελλάδα, καθώς «είναι ο μοναδικός οργανισμός με τεχνογνωσία πάνω σε οποιοδήποτε τεχνικό έργο».
70 μελέτες για έργα
Ηδη η εταιρεία δραστηριοποιείται στα νησιά και σε οδικά έργα σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, στην κατασκευή δρόμων και στη σύνταξη μελετών, στην υπογειοποίηση των κόμβων της εξωτερικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, της εσωτερικής περιφερειακής, στη βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου. «Συντάσσουμε γύρω στις 70 μελέτες για διάφορα έργα», επισημαίνει ο Π. Σαββαΐδης και δηλώνει την πεποίθησή του ότι η εταιρεία θα έχει ενεργό συμμετοχή και στην επόμενη διαδικασία αυτών των μελετών. «Δεν απαξιώνεται η εταιρεία. Αντίθετα θα δραστηριοποιηθεί σε σειρά έργων, αλλά μεγαλύτερα, άλλα μικρότερα», τονίζει.
Αυτή τη στιγμή πάντως συνεχίζει να ασχολείται με την εκμετάλλευση και συντήρηση του οδικού άξονα Εγνατία οδός. Ηδη η εταιρεία προχωρεί σε αποκατάσταση ζημιών από καταστροφή μεγάλου αριθμού πινακίδων κυκλοφορίας, κλοπές καλωδίων πολλών χιλιομέτρων, αλλά και καθαρισμό των πρανών του δρόμου από σκουπίδια που πετούν οι οδηγοί. Ενα κόστος που, σε ετήσια βάση, υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 250.000 ευρώ.
Αλλάζει επίσης ο φράχτης στο τμήμα της Δυτικής Μακεδονίας, όπου έχουν σημειωθεί στο παρελθόν πολλά τροχαία ατυχήματα με θύματα αρκούδες, που ο προηγούμενος φράχτης δεν μπορούσε να συγκρατήσει. Ενα αίτημα πολλών ετών των περιβαλλοντικών οργανώσεων, που όμως δεν ικανοποιήθηκε εξ αρχής. Τώρα ο φράχτης ξηλώνεται σε μήκος πολλών χιλιομέτρων και από τις δύο πλευρές του δρόμου, για να μπει νέος ψηλότερος και περισσότερο ενισχυμένος. Αυτό στη Δυτική Μακεδονία. Σε τμήμα του δρόμου στον Εβρο, πριν από μερικές μέρες, έκανε την εμφάνισή του πάνω στο οδόστρωμα μια παρέα από πάπιες.
Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου