Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στον αέρα βγήκε η πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την εξαγορά του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.




Σύμφωνα με την πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν μη δεσμευτικές προσφορές έως τις 16 Σεπτεμβρίου. Ενώ διευκρινιστικά ερωτήματα μπορούν να υποβάλλουν μέχρι τις 2 Σεπτεμβρίου. Η πώληση της εταιρείας δεν θα συνδυαστεί με την πώληση της Rosco, της εταιρείας που θα αναλάβει το τροαχαίο υλικό, αλλά θα αφορά μόνο το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η Rosco με την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσχισης θα λειτουργεί ως ανεξάρτητη εταιρεία που θα παρέχει υπηρεσίες συντήρησης σε τροχαίο υλικό και θα ανήκει 100% στο Δημόσιο. Σημειώνεται ότι, πρόθεση του Δημοσίου είναι να προβεί και στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού.

Εγκριση από την Κομισιόν
Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ πήρε στις αρχές της εβδομάδας το «πράσινο φως» για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ευρωπαϊκή Ενωση, η οποία δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει σε οριστική διαγραφή των οφειλών της εταιρείας προς τον ΟΣΕ και σε απόσυρση του φακέλου των κρατικών ενισχύσεων στο αρχείο της γενικής διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε.

Στο πλαίσιο αυτό το ταμείο μπορεί να χορηγήσει στους υποψήφιους επενδυτές γραπτή δέσμευση ότι δεν πρόκειται να τεθεί ζήτημα κρατικών ενισχύσεων από τις Βρυξέλλες. Σύμφωνα με πληροφορίες η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2014.

Η διαγωνιστική διαδικασία
Η Διαγωνιστική Διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο (2) φάσεις. Κατά την πρώτη φάση της Διαγωνιστικής Διαδικασίας, η οποία ρυθμίζεται από τους όρους και τις προϋποθέσεις της παρούσας πρόσκλησης, οι ενδιαφερόμενοι θα εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους να συμμετάσχουν στη Διαγωνιστική Διαδικασία με την υποβολή της Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, συνοδευόμενης από τα απαραίτητα έγγραφα.

Με την ολοκλήρωση της Πρώτης Φάσης και την επιλογή των επιτυχόντων ενδιαφερόμενων θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους κατά τη δεύτερη φάση της Διαγωνιστικής Διαδικασίας. Το ΤΑΙΠΕΔ θα κρίνει εάν οι ενδιαφερόμενοι πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής στη Δεύτερη Φάση, βάσει της πλήρωσης εκ μέρους τους των Χρηματοοικονομικών Κριτηρίων, των Νομικών Κριτηρίων και των λοιπών όρων και προϋποθέσεων της παρούσας Πρόσκλησης.

Σύμφωνα με την προκήρυξη πριν την ολοκλήρωση της Διαγωνιστικής Διαδικασίας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνάψει τις εξής συμβάσεις:

Πενταετή σύμβαση Υποχρέωσης Παροχής Δημόσιων Υπηρεσιών (ΥΔΥ) με το Δημόσιο, για την παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών, έναντι ετήσιας αμοιβής που δεν θα υπερβαίνει το ποσό των πενήντα εκατομμυρίων ευρώ (50.000.000 ευρώ).
Σύμβαση πρόσβασης (track access) με τον ΟΣΕ, υπό την ιδιότητά του ως διαχειριστή της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής.
Μακροχρόνια σύμβαση μίσθωσης τροχαίου υλικού με τον ΟΣΕ, υπό την τρέχουσα ιδιότητά του ως κυρίου του τροχαίου υλικού.
Μακροχρόνια σύμβαση υπηρεσιών συντήρησης με τη Rosco για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού.
Μακροχρόνια συμφωνητικά για τη μίσθωση επιλεγμένων ακινήτων.

Σύμφωνα με την προκήρυξη στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν μόνο όσα νομικά πρόσωπα έχουν ιδία κεφάλια που τις τρεις τελευταίες ελεγμένες εταιρικές χρήσεις υπερέβη το ποσό των 100 εκατ. ευρώ και εταιρείες ιδιωτικού επενδυτικού κεφαλαίου ή επιχειρηματικών συμφερόντων που το ποσό των μη δεσμευμένων ή επενδυμένων κεφαλαίων της πρόσφατης οικονομικής χρήσης υπερβαίνει το ποσό των 200 εκατ. ευρώ. Η Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδος Α.Ε., η Kantor Management Consultants, η Louis Berger, η Hogan Lovells International LLP και το Δικηγορικό Γραφείο Μ&Π Μπερνίτσα ενεργούν ως σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ.

Μνηστήρες

Γαλλικές, ρωσικές, κινεζικές, αμερικανικές αλλά και γερμανικές εταιρείες έχουν δείξει καταρχήν ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάνοντας τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ να δηλώνουν αισιοδοξία για την επιτυχή έκβαση του διαγωνισμού. Με «προίκα» τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές που επιδοτούνται με 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο για την επόμενη πενταετία, αλλά και τα ακίνητα αξίας 110 εκατ. ευρώ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προσελκύσει μεγάλα ονόματα της διεθνούς αγοράς. Οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF), η Cosco και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, έχουν ήδη επισκεφθεί τη χώρα μας και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ στελέχη του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων τονίζουν ότι ζωηρό ενδιαφέρον έχουν δείξει και άλλα κινεζικά funds. Συζητήσεις είχαν γίνει και με γερμανικές εταιρείες, ενώ το «παρών» πριν από δύο χρόνια είχαν δώσει και οι Βέλγοι, αλλά και Έλληνες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
website counter
friend finderplentyoffish.com