Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

Ψηφιακός πόλεμος δισεκατομμυρίων

Μία από τις πλέον δημοφιλείς ειδήσεις των τελευταίων δύο εβδομάδαων σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν και αυτή για τον θάνατο μίας Κινέζας που σήκωσε το iPhone της τη στιγμή που αυτό φόρτιζε.




Η είδηση μεταδόθηκε κατά τέτοιο τρόπο ώστε να προβάλλεται ότι η συσκευή που χρησιμοποιείτο ήταν το δημοφιλές smartphone της Apple, ενώ ενδεχομένως θα έπρεπε να τονιστεί ίσως περισσότερο ότι ο φορτιστής που χρησιμοποιείτο δεν ήταν ο «επίσημος», αλλά ένας χαμηλότερης ποιότητας που υπάρχουν εν αφθονία στην κινεζική αγορά και διατίθενται από εγχώριους κατασκευαστές. Όμως, τα τοπικά μέσα ενημέρωσης προτίμησαν να δώσουν έμφαση στο iPhone και όχι στον κινεζικής κατασκευής φορτιστή, ενδεχομένως και επειδή το θέμα ήταν μία καλή αφορμή για να επηρεαστούν -αρνητικά βεβαίως- οι πωλήσεις της Apple σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η «απάντηση» των Αμερικανών ήταν τα μέσα ενημέρωσης στις ΗΠΑ να δίνουν έμφαση αφενός στο ότι η Apple δήλωσε πως θα διερευνήσει το θέμα και αφετέρου στο θέμα του φορτιστή. Μάλιστα, υπήρξε και νέα περίπτωση Κινέζου χρήστη iPhone 4, ο οποίος φέρεται να είναι σε κώμα, αφού πήγε να χρησιμοποιήσει τη συσκευή του που ήταν συνδεδεμένη σε φορτιστή, «απομίμηση» του κανονικού της Apple, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά.
Ψηφιακός πόλεμος δισεκατομμυρίων

Η αγορά των συσκευών ψηφιακής τεχνολογίας είναι πλέον μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο και ο ανταγωνισμός που υπάρχει είναι κάτι παραπάνω από έντονος. Η αξία των συνολικών πωλήσεων ανέρχεται σε δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια και οι μεγάλοι «παίκτες» όπως είναι η αμερικανική Apple, η κορεατική Samsung Electronics και η κινεζική Lenovo προσπαθούν να κερδίσουν πόντους έναντι των ανταγωνιστών τους, χρησιμοποιώντας όλα τα υπάρχοντα «κόλπα» στον χώρο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις της Samsung στις Ηνωμένες Πολιτείες για τη σειρά Galaxy S που αποτελεί τον ανταγωνιστή του iPhone, είναι ιδιαίτερα καυστικές και γεμάτες με αρνητικά σχόλια για το smartphone της Apple. Πρακτική που είναι μάλλον συνηθισμένη στην αμερικανική αγορά σε διάφορους κλάδους.

Βέβαια, σε αντίστοιχες ενέργειες έχει προχωρήσει στο παρελθόν και η Apple, η οποία, για αρκετά χρόνια, προωθούσε την πλατφόρμα υπολογιστών της, τα γνωστά Mac, με καμπάνιες που υποστήριζαν ότι τα συστήματα που βασίζονται στα Windows αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα και γι' αυτό θα πρέπει οι χρήστες να στραφούν προς το δικό τους σύστημα.

Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι, όμως, ότι πλέον στο «παιχνίδι» του ανταγωνισμού έχουν αρχίσει να εμπλέκονται και άλλοι φορείς και το σύστημα είναι πλέον πολύ πιο ευρύ. Η Apple και το iPhone σηματοδότησε τη μεγάλη επιστροφή των ΗΠΑ στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας και δεν είναι τυχαίο ότι στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού υπάρχουν κατηγορίες ότι γνωστοί δημοσιογράφοι του τεχνολογικού ρεπορτάζ υποστηρίζουν με κάθε τρόπο την Apple.

Μάλιστα, πριν από μερικά χρόνια, ο Τζον Στραντ, ο οποίος έχει τη Strand Analytics, μία μικρή αλλά γνωστή εταιρεία μελετών για τον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας με έδρα τη Δανία, δήλωσε δημόσια ότι επειδή έχει ταχθεί κατά του εμπορικού μοντέλου που χρησιμοποιεί η Apple, γνωστός Αμερικανός δημοσιογράφος που συνεργάζεται με τη Wall Street Journal, τον κατηγόρησε ως «αντι-Αμερικανό».

Βέβαια και σε άλλες περιπτώσεις, υπάρχει βοήθεια προς τις εταιρείες απ' όλους τους πιθανούς φορείς. Η κινεζική κυβέρνηση έχει παρέμβει ουκ ολίγες φορές προκειμένου να προστατεύσει τους τοπικούς κατασκευαστές τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού (Huawei και ΖΤΕ), οι οποίοι έχουν βρεθεί κατά καιρούς στο στόχαστρο αρκετών κυβερνήσεων. Με αποτέλεσμα να χάνουν συμβόλαια και παραγγελίες εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων και ευρώ.

Πάροχοι εναντίον Google - Apple

Η πιο ενδιαφέρουσα διαμάχη στον χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών είναι η αντιπαλότητα που υπάρχει μεταξύ των μεγάλων τηλεπικοινωνιακών παρόχων και των Google - Apple. Ο κύριος λόγος της αντιπαλότητας είναι πολύ απλά ότι η Google και η Apple λόγω των δημοφιλών πλατφορμών τους για φορητές συσκευές (Android και iOS αντίστοιχα) κερδίζουν δισεκατομμύρια δολάρια ή ευρώ από τη διάθεση εφαρμογών και υπηρεσιών που χρησιμοποιούν τις υποδομές των παρόχων. Και οι τελευταίοι δεν παίρνουν κομμάτι της πίτας.

Τα παράπονα έχουν δημοσιοποιηθεί αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια και η αντιπαράθεση έχει αρχίσει να ανεβαίνει. Μάλιστα, δεν είναι τυχαία η υποστήριξη που έχει από μεγάλους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους το Firefox OS. Το Firefox, ως γνωστόν, είναι ένα από τα πιο γνωστά προγράμματα πλοήγησης στο Διαδίκτυο και έχει αναπτυχθεί ως λογισμικό ανοικτού κώδικα (open source) από το Mozilla Foundation. Το τελευταίο αποφάσισε πριν περίπου 1,5 χρόνο να δημιουργήσει το δικό του λειτουργικό σύστημα για φορητές συσκευές, το Firefox OS. Και ενώ οι περισσότεροι αναλυτές νόμιζαν ότι η προσπάθεια θα στεφθεί με αποτυχία, το Mozilla Foundation βρήκε έναν απρόσμενο σύμμαχο: τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Ομιλοι όπως η ισπανική Telefonica, η γαλλική Orange και η γερμανική T-Mobile δεν εξέφρασαν απλώς την υποστήριξή τους στο Firefox OS, αλλά έχουν επενδύσει σε αυτό σημαντικά κεφάλαια και έχουν αναλάβει να προωθήσουν τις συσκευές που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο λειτουργικό σύστημα. Πριν από μερικές ημέρες, Telefonica και T-Mobile ανακοίνωσαν την άμεση διάθεση των πρώτων συσκευών σε μεγάλες αγορές, όπως η Ισπανία και η Πoλωνία.

Ρώσοι vs Apple
Βέβαια, παράπονα υπάρχουν και όσον αφορά την πίεση που δέχονται οι πάροχοι για πωλήσεις. Αποτελεί κοινό μυστικό ότι η Apple θέτει πολύ σκληρούς όρους όσον αφορά στις πωλήσεις προκειμένου να δεχθεί να πουλά το iPhone κάποιος πάροχος. Μέχρι τώρα, όλοι έσπευδαν να υπογράψουν αλλά κάτι δείχνει να αλλάζει, όπως φάνηκε από τη στάση των παρόχων κινητής στη Ρωσία. Πρόσφατα, έγινε γνωστό ότι και οι τρεις μεγάλοι πάροχοι (MTS, Vimpelcom και Megafon) σταμάτησαν να πωλούν το iPhone από το δίκτυο διανομής τους, πολύ απλά, επειδή η συσκευή είναι πολύ ακριβή και στη Ρωσία οι επιδοτήσεις είναι περιορισμένες. Σημειωτέον πως οι περισσότεροι πάροχοι «υποχρεώνονται» από την Apple να υπερεπιδοτούν την πώληση ενός iPhone, σε σημείο που να εκτιμάται ότι δεν συμφέρει τελικώς τον πάροχο να πωλεί τη συγκεκριμένη συσκευή.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
website counter
friend finderplentyoffish.com