Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

Αφορολόγητες βόλτες με σκάφη που κινούνται μόνο το Σαββατοκύριακο

Το τεκμήριο, αλλά και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ή οι άλλοι φόροι σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών επιμερίζονται στους δώδεκα μήνες κάθε έτους.





Δηλαδή αν κάποιος έχει κινήσει το σκάφος του για τρεις μήνες τότε το τεκμήριο και οι φόροι που θα καταβληθούν θα είναι ανάλογοι των τριών μηνών και όχι για όλο το έτος. Ειδικότερα στο φορολογικό αναφέρεται πως η αντικειμενική δαπάνη περιορίζεται σε τόσα δωδέκατα όσοι και οι μήνες κυριότητας ή κατοχής του σκάφους. Διάστημα μεγαλύτερο από δεκαπέντε (15) ημέρες λογίζεται ως ολόκληρος μήνας. Οι Ελληνες ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής κάνοντας χρήση του νόμου έχουν κάθε δικαίωμα να προβαίνουν σε άρση της προσωρινής ακινησίας των σκαφών τους για όποια Σαββατοκύριακα ή περισσότερες ημέρες επιθυμούν, αποφεύγοντας έτσι να πληρώσουν τον φόρο.. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και Άλλων Σκαφών κ. Κρανίτης Γιώργος σχετικά με το θέμα δίνει την άλλη τονίζοντας πως: «Από την στιγμή που το κράτος έχει επιβάλει απίστευτους φόρους, τεκμήρια και χαράτσια ακόμη και σε βάρκες θα πρέπει να αναλογιστεί πως ακόμη και λίγες ημέρες να κινηθεί μία βάρκα ή μικρό σκάφος αναψυχής θα αποτελέσει πηγή εσόδων καθώς οι ιδιοκτήτες τους θα προμηθευτούν καύσιμα, θα τα ασφαλίσουν, θα ανανεώσουν τις άδειες και βέβαια θα ξοδέψουν και κάποια χρήματα στις κοντικές αποδράσεις ή ψαρέματα που θα κάνουν. Αλλωστε εδώ και τρία χρόνια έχουν κυριολεκτικά «ερημώσει» οι ελληνικές θάλασσες καθώς ελάχιστοι τολμούν να πάνε για ψάρεμα ή μια κοντινή βόλτα σε ερημικές παραλίες.».

[«Κατά» ο Μ. Βαρβιτσιώτης]
Διώκονται τα σκάφη

Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έχει ταχθεί ανοιχτά κατά της φοροεπιδρομής στα σκάφη τονίζοντας ότι με αυτό τον τρόποι διώχνονται τα σκάφη από την Ελλάδα. Μάλιστα επισήμανε πως η χώρα πρέπει να γίνει ανταγωνιστική και φιλόξενη και δεν είναι αρνητικός με το Τέλος Πλόων αρκεί να είναι απλό και οικονομικό διότι το ζητούμενο είναι να μπορεί ο ιδιοκτήτης να το πληρώσει. Παράλληλα ο υπουργός Ναυτιλίας είχε συντάντηση με την υπουργό Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη ώστε να χαράξουν κοινή πορεία πλεύσης στο θέμα του θαλάσσιου τουρισμού.

[Αύξηση 51% στις ακινησίες]
Μπαράζ ελέγχων από το Λιμενικό

Η προσωρινή ακινησία στα σκάφη αναψυχής καταγράφει αύξηση 51% στο πρώτο εξάμηνο του 2013 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι καθώς από την αρχή της χρονιάς μέχρι και τις 4 Ιουλίου είχαν κατατεθεί συνολικά 8.824 Αδειες Πλόων έναντι 5.840 Αδειών. Ο διευθυντής της Λιμενικής Αστυνομίας Πλοίαρχος Παρασκευάς Παναγιώτης έχει δώσει σαφή εντολή προς όλες τις Λιμενικές Αρχές να διενεργούν συνεχείς ελέγχους για να διαπιστωθούν ότι τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής βρίσκονται ακινητοποιημένα.

[Τέλος Πλόων]
«Πάγωσε» η αγορά

Η φήμη για επαναφορά του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη αναψυχής από τα επτά μέτρα «πάγωσε» κυριολεκτικά τις πωλήσεις στην αγορά. Αλλωστε αν επιβεβαιωθούν όλα λέγονται και επιβληθεί φόρος άνω των 800 ευρώ ετησίως για ένα σκάφος αναψυχής επτά μέτρων τότε θα επέλθει και η άμεση απαξίωση των συγκεκριμένων σκαφών με ό,τι και αν σημαίνει αυτό για τους ιδιοκτήτες τους ή τα ελληνικά ναυπηγεία και εμπορίας σκαφών που θα καταγράψουν ζημιές εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.

Οσον αφορά πάντως το Τέλος Πλόων που επιβάλλεται σε μεγάλα σκάφη, σύμφωνα με στοιχεία φορέων, στην Αττική ελλιμενίζονται περίπου 2.100 μηχανοκίνητα σκάφη στις μαρίνες εκ των οποίων τα 278 φέρουν ξένες σημαίες ενώ τα υπόλοιπα 1.822 έχουν ελληνική σημαία. Επίσης τα σκάφη από 15-20 μέτρα υπολογίζονται σε 520, από 20 - 30 μέτρα σε 320 ενώ πάνω από 30 μέτρα είναι μόλις 111 σκάφη εκ των οποίων τα 63 φέρουν ξένη σημαία!

[Τεκμήρια επιστημονικής φαντασίας!]
Ολοι τα δηλώνουν ως λέμβους!

Εντονη είναι η αντίδραση του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και Άλλων Σκαφών, Παρελκομένων Εξαρτημάτων Εμπόρων και Υπηρεσιών (ΣΕΚΑΠΛΑΣ - ΠΕΕΥ) όσον αφορά στα τεκμήρια που επιβάλλονται στα σκάφη αναψυχής, αλλά και τους άλλους φόρους. Ειδικότερα σύμφωνα με μελέτη του ΣΕΚΑΠΛΑΣ - ΠΕΕΥ οι αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης με βάση την κυριότητα σκαφών αναψυχής που είχαν θεσμοθετηθεί πριν από το έτος 2002, καταργήθηκαν με το ν. 3091/2002 (ΦΕΚ 330 Α'), για τα σκάφη αναψυχής μήκους μικρότερου από δέκα (10) μέτρα. Το γεγονός αυτό, προϊόν μακρού διαλόγου με την Πολιτεία, είχε ως αποτέλεσμα, με βάση επίσημα στοιχεία από τις Λιμενικές Αρχές της χώρας, το διπλασιασμό των λεμβολογήσεων, κατά την επόμενη πενταετία, των σκαφών ολικού μήκους μικρότερου από δέκα (10) μέτρα. Ειδικότερα το 2002 λεμβολογήθηκαν 5.531 σκάφη ενώ το 2007 λεμβολογήθηκαν 11.112 σκάφη δημιουργώντας πολλές νέες θέσεις εργασίας, δίνοντας σημαντική ώθηση στο θαλάσσιο τουρισμό και υπερδιαπλασιάζοντας τα έσοδα από τον ΦΠΑ. Από το 2008 ξεκίνησε η πτώση της αγοράς με αποκορύφωμα το 2012 που λεμβολογήθηκαν μόλις 2.266 σκάφη ολικού μήκους μικρότερου από δέκα (10) μέτρα. Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία από τα Λιμεναρχεία αποδεικνύουν ότι ποσοστό 92% των λέμβων μήκους 5 μέτρων που λεμβολογούνται κάθε χρόνο, είναι ελληνικής κατασκευής με ότι και αν σημαίνει αυτό για την απασχόληση.

[Εσοδα]
Απώλειες 48 εκατ. ευρώ ετησίως

Αποκαλυπτική και λίαν κατατοπιστική είναι σχετική υπολογιστική μελέτη για τα έσοδα που χάνονται κατ' έτος από το κρατικό προϋπολογισμό η οποία έχει τεθεί αρμοδίως υπόψη. Ειδικότερα σύμφωνα με την υπολογιστική μελέτη του ΣΕΚΑΠΛΑΣ - ΠΕΕΥ μόνο από την πτώση των πωλήσεων το κράτος χάνει 48 εκατ. ευρώ από τον ΦΠΑ, 6,7 εκατ. ευρώ από τον ΕΦΚ, περισσότερα από 1,2 εκατ. ευρώ από τη μη έκδοση αδειών αλιείας και εκτέλεσης πλόων και πάνω από 1 εκατ. ευρώ από τη μη διάθεση εντύπων αλιείας των οποίων τα έσοδα πάνε στο ΝΑΤ.

Συνολικά οι απώλειες του κράτους είναι πολλαπλάσιες αν αναλογιστεί κανείς πως στα παραπάνω δεν συνυπολογίζεται ο τζίρος από τις εξόδους που πραγματοποιούν οι ιδιοκτήτες σκαφών που περιλαμβάνουν ξενοδοχεία, εστιατόρια και άλλες επιχειρήσεις τουρισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
website counter
friend finderplentyoffish.com