Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Κλειδί για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις η αξιοποίηση των φορητών λύσεων και του cloud

Oι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν βασικό κομμάτι της παγκόσμιας οικονομίας και έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες αλλά ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει να αξιοποιούν νέες λύσεις που σχετίζονται με τις φορητές συσκευές, το αποκαλούμενο και mobility, ή το cloud που θα μπορούσαν να τις βοηθήσουν σημαντικά στην αύξηση της παραγωγικότητας τους. Αυτό υποστηρίζει έρευνα της Globo για τη διαχείριση φορητών συσκευών (mobility management) που διεξήχθη στα τέλη του 2014 στις ΗΠΑ από την VDC Research, στις Ηνωμένες Πολιτείες.




Σύμφωνα με την έρευνα, η προσαρμογή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην τεχνολογική επικαιρότητα και τις σύγχρονες ανάγκες παρουσιάζει ένα εμφανώς μικρό ποσοστό. Μπορεί να έχουν “υιοθετήσει” σημαντικά τεχνολογικά συστήματα όσον αφορά τους ηλεκτρονικούς και φορητούς υπολογιστές, αλλά υπάρχει και ένα σημαντικό κομμάτι που φαίνεται να μη λαμβάνεται υπόψη στο επιχειρείν τους και αυτό είναι η mobile και η cloud τεχνολογία. Αυτή τη στιγμή, κάποιος μπορεί πλέον να συνδέεται είτε στα προσωπικά, είτε στα κοινά αρχεία μιας εταιρείας, από όπου και αν βρίσκεται, άμεσα και με απόλυτη ασφάλεια. Αυτό που έχει ίσως και τη μεγαλύτερη σημασία εδώ, είναι ότι οι παραπάνω τεχνολογικές υποδομές είναι αυτές που επηρεάζουν δυναμικά την παραγωγικότητα των εργαζομένων. Δεν είναι μόνο μια καθημερινή διευκόλυνση του δυναμικού μιας επιχείρησης που σχετίζεται με την απλή μεταφορά δεδομένων. Έχει άμεση σχέση τόσο με την εσωτερική, όσο και με την εξωτερική λειτουργικότητα μιας εταιρείας. Η παραγωγικότητα και τα εργασιακά αποτελέσματα δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστα από αυτό.



Οφέλη

Όσο η πίεση μέσα στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον αυξάνεται και οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να δουλέψουν γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα, η mobile τεχνολογία είναι αυτή που ανοίγει το δρόμο στην αύξηση της παραγωγικότητας. Ο εργαζόμενος πλέον έχει τη δυνατότητα να έρθει άμεσα σε επαφή με τα δεδομένα μιας εταιρείας και ως εκ τούτου να λάβει πολύ γρήγορα μια απόφαση μέσα σε ένα δεδομένο και αυστηρό χρονικό πλαίσιο. Η συνεργασία, επίσης, των εργαζομένων βελτιστοποιείται καθώς αρχεία και δεδομένα αποκτούν άμεση ροή και πρόσβαση μέσα σε ένα δίκτυο ανθρώπων που πολλές φορές τυγχάνει να απέχουν γεωγραφικά. Αμέτοχη δεν μένει ούτε η εξυπηρέτηση πελατών καθώς η επαφή με τους συνεργάτες γίνεται αμεσότερη και έτσι το δίκτυο των προσφερόμενων υπηρεσιών βελτιώνεται αισθητά.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, υπάρχει η ανάγκη για ολοκληρωμένες υπηρεσίες όσον αφορά τις τεχνολογικές υποδομές μιας επιχείρησης. Παραδείγματος χάρη, οι προσωπικές συσκευές των εργαζομένων που περιέχουν εταιρικά δεδομένα πληθαίνουν διαρκώς, δημιουργώντας σύγχυση, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που τα δεδομένα αυτά μπορεί να αναμιχθούν με τα προσωπικά. Παρέχοντας, λοιπόν, ολοκληρωμένες mobile υπηρεσίες, αυτό δεν αποτελεί πλέον πρόβλημα.

Για τις περισσότερες επιχειρήσεις σήμερα, οι ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες και επιτακτικές και για αυτό το λόγο χρειάζονται λύσεις που να εξυπηρετούν ένα ολόκληρο δίκτυο συσκευών και όχι μεμονωμένα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίφημη BYOD (Bring Your Own Device) πρακτική, δηλαδή η δυνατότητα χρήσης της προσωπικής συσκευής του εργαζόμενου προς επαγγελματική χρήση στο γραφείο. Αυτό δημιουργεί “αχαρτογράφητα νερά” για μια επιχείρηση καθώς δεν είναι πλέον σε θέση να διαχειρίζεται όλες τις συσκευές. Οι end-to-end λύσεις ενσωματώνουν στην πρακτική τους με πολύ εύκολο τρόπο όλες τις συσκευές και καθιστούν τη διαχείριση ευκολότερη από ποτέ.

Η έρευνα μελέτησε τους λόγους που οι εταιρείες στις ΗΠΑ στρέφονται προς λύσεις enterprise mobile management και οι πιο βασικοί είναι:

Βελτίωση της παραγωγικότητας

Μικρότερα λειτουργικά κόστη

Βελτίωση του χρόνου λήψης αποφάσεων

Αύξηση κερδών/πωλήσεων

Λιγότερη γραφειοκρατία

Καλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Πιστότητα πελάτη

Καλύτερη τιμολόγηση

Στην εποχή της ψηφιοποίησης μία εταιρεία δεν θα πρέπει να μένει εκτός digital στρατηγικής και δημιουργίας εφαρμογών. Είναι επιτακτική ανάγκη σήμερα για μια επιχείρηση εάν θέλει να παραμείνει δυναμικά σε μια αγορά, να δημιουργήσει τη δική της εφαρμογή για τους καταναλωτές της. Μέσα από end-to-end λύσεις, η κατασκευή μιας τέτοιας εφαρμογής γίνεται ευκολότερα από ποτέ. Οι εταιρείες που ενσωματώνουν αυτό το κομμάτι στην εταιρική και συγχρόνως τεχνολογική τους στρατηγική, καταφέρνουν να δημιουργήσουν μια πιο άμεση σχέση με τους καταναλωτές και το κοινό τους.

Ο λόγος που οι end-to-end λύσεις ταιριάζουν στη σύνθεση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι ότι γίνονται εύκολα μέρος της ήδη υπάρχουσας υποδομής τους. Μπορεί να αποτελούν ένα νέο τεχνολογικό κεφάλαιο αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν υιοθετούνται εύκολα. Για κάποιες εταιρείες, μια τεχνολογική επένδυση μπορεί να φαντάζει πολυτέλεια, αλλά πλέον είναι εφαλτήριο για την είσοδο σε μια νέα εποχή των επιχειρήσεων.



Παραδείγματα

Σημειώνεται πως η Globo έχει ξεκινήσει μεν από την Ελλάδα αλλά έχει εξελιχθεί σε σημαντικό διεθνή «παίκτη» στο χώρο των λύσεων που αξιοποιούν τις φορητές συσκευές και απευθύνονται στο χώρο των επιχειρήσεων. Μάλιστα, υπάρχουν ήδη αρκετά παραδείγματα επιχειρήσεων στην Ελλάδα που έχουν αξιοποιήσει τις λύσεις της.

Για παράδειγμα, με την εφαρμογή “EMBRYOGENESIS” της ομώνυμης κλινικής εξωσωματικής γονιμοποίησης, οι χρήστες μπορούν να μηδενίσουν την ανασφάλεια και το άγχος που χαρακτηρίζει τη διαδικασία εξωσωματικής γονιμοποίησης, καθώς είναι για πρώτη φορά σε θέση να παρακολουθούν όλη τη διαδικασία μέσα από την κινητή τους συσκευή, έχοντας πρόσβαση σε φωτογραφίες του εμβρύου σε όλες τις φάσεις της γονιμοποίησης, ενώ μπορούν να αποθηκεύουν και φωτογραφίες από τους υπερήχους που πραγματοποιούνται στα τελευταία στάδια της συγκεκριμένης διαδικασίας. Η εφαρμογή απευθύνεται σε υπογόνιμα ζευγάρια που θα υποβληθούν σε εξωσωματική γονιμοποίηση, αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται να προγραμματίσουν ιατρικό ραντεβού, προσφέροντας χρήσιμες πληροφορίες απευθείας από τη φορητή τους συσκευή (smartphone ή tablet).

Μία άλλη περίπτωση είναι τα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη, τα οποία αποφάσισαν να επενδύσουν σε μια ψηφιακή τάξη η οποία θα λειτουργεί με iPad. Κατ’ αυτό τον τρόπο αποφάσισαν να εκσυγχρονίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία, ενδυναμώνοντας τη συγκέντρωση και την αφομοίωση των πληροφοριών από τους μαθητές. Μέσω αυτής της διαδικασίας, όλο το εκπαιδευτικό περιεχόμενο των τάξεων έγινε πλέον διαθέσιμο σε ηλεκτρονική μορφή ώστε να μπορεί να αξιοποιείται από τους μαθητές μέσω των tablets τους, ενώ ακόμα και οι εξετάσεις πραγματοποιούνταν πια με τη χρήση των φορητών συσκευών των μαθητών. Η GLOBO ανέλαβε την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας διαχείρισης της πολιτικής BYOD (Bring-Your-Own-Device) των εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη, ενισχύοντας την ασφάλεια των δεδομένων των συσκευών, αλλά κυρίως αποτρέποντας τη διάσπαση προσοχής των μαθητών και τη λανθασμένη χρήση στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος. Οι ανάγκες των εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη αφορούσαν τόσο στη διανομή mobile εφαρμογών και αρχείων που απαιτούνται για τους εκπαιδευτικούς σκοπούς αυτής της πρωτοβουλίας, απενεργοποίηση ορισμένων λειτουργιών των συσκευών, όπως πχ τη χρήση της κάμερας, καθώς και τη δυνατότητα για αυτόματο κλείδωμα ή διαγραφή των συσκευών από την πλατφόρμα, σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας μιας συσκευής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
website counter
friend finderplentyoffish.com