Αυστηρές συστάσεις για την έγκαιρη χορήγηση των βεβαιώσεων οφειλών που αφορούν στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά απευθύνει προς τις τράπεζες ο Συνήγορος του Καταναλωτή υπενθυμίζοντας τα υψηλά πρόστιμα που θα αντιμετωπίσουν στην περίπτωση καθυστέρησης και τα οποία φτάνουν έως και τα 10.000 ευρώ.
Κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα ο Συνήγορος του Καταναλωτή, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, γίνεται αποδέκτης πλήθους παραπόνων από πολίτες-καταναλωτές, οι οποίοι ενδιαφέρονται να υπαχθούν στις προστατευτικές διατάξεις του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, αλλά συναντούν την άρνηση των πιστωτικών ιδρυμάτων να δέχονται προς διεκπεραίωση αιτήματα που τους υποβάλλουν για τη χορήγηση βεβαιώσεων των οφειλών τους.
Σύμφωνα με τον νόμο, τα πιστωτικά ιδρύματα υποχρεούνται να παραδίδουν στους οφειλέτες, δίχως επιβάρυνση και εντός 10 εργάσιμων ημερών από την υποβολή σχετικού αιτήματος, αναλυτική κατάσταση των οφειλών τους κατά κεφάλαιο, τόκους και έξοδα, γνωστοποιώντας παράλληλα το επιτόκιο με το οποίο εκτοκίζεται η κάθε οφειλή, καθώς και το ποσόν που αντιστοιχεί στο 10% της τελευταίας ενήμερης δόσης.
Επισημαίνεται ότι τα εν λόγω στοιχεία πρέπει οπωσδήποτε να συνοδεύουν τις αιτήσεις που καταθέτουν οι οφειλέτες στις Γραμματείες των αρμόδιων Ειρηνοδικείων για την έναρξη της προβλεπόμενης διαδικασίας ρύθμισης των οφειλών τους, η οποία είναι γνωστό πως τους δίνει σωτήρια διέξοδο από την υπερχρέωση και ουσιαστικά αποσκοπεί στην επανένταξή τους στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας το συντομότερο δυνατόν.
Επισημαίνεται, ακόμη, ότι τυχόν παράβαση της υποχρέωσης των πιστωτικών ιδρυμάτων να χορηγούν αναλυτικές καταστάσεις οφειλών, πλήρεις με όλα τα στοιχεία που ορίζει ο νόμος, επισείει σε βάρος τους την επιβολή προστίμου από τον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ανερχόμενου από 500 έως 10.000 ευρώ.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Ευάγγελος Ζερβέας, συνέστησε επομένως:
1. Προς την Ελληνική Ένωση Τραπεζών να παρέμβει άμεσα στα μέλη της, με την αυστηρή υπόδειξη να δέχονται αμελλητί και να διεκπεραιώνουν εμπρόθεσμα όλα τα αιτήματα που τους υποβάλλουν οφειλέτες για τη χορήγηση αναλυτικών καταστάσεων των οφειλών τους.
2. Προς τους πολίτες- καταναλωτές να απευθύνονται άμεσα στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και να καταγγέλλουν κάθε περίπτωση αδικαιολόγητης άρνησης των πιστωτικών ιδρυμάτων να δέχονται προς διεκπεραίωση τέτοια αιτήματά τους.
Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου