Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

Ραντεβού με την εφορία μία φορά τον μήνα

Σε νέες φορολογικές... περιπέτειες βάζει το υπουργείο Οικονομικών τις επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αγρότες, αλλά και τους λογιστές.




Η εφορία θα ζητά κάθε μήνα να υποβάλλονται ηλεκτρονικά οι συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών-προμηθευτών. Στις καταστάσεις αυτές οι φορολογούμενοι θα πρέπει να δηλώνουν όλα τα τιμολόγια που έχουν εκδώσει και έχουν λάβει καθώς και τις αποδείξεις λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών που έχουν εκδώσει ανεξαρτήτως ποσού, δηλαδή ακόμη κι από το πρώτο λεπτό του ευρώ.

Η υποχρέωση αυτή θα καθιερωθεί μέχρι το τέλος του έτους, ενώ στόχος είναι τα φορολογικά βιβλία των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών να αποθηκεύονται και να τηρούνται ηλεκτρονικά σε κεντρική βάση δεδομένων που θα παρακολουθείται από το υπουργείο Οικονομικών. Με το νέο σύστημα υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών, η αποστολή των στοιχείων θα γίνεται ηλεκτρονικά ανά μήνα και θα αφορά όλα τα εκδοθέντα και ληφθέντα φορολογικά στοιχεία του προηγούμενου μήνα, ανεξαρτήτως του ύψους της αξίας κάθε στοιχείου. Με το σύστημα που ισχύει σήμερα, η υποβολή γίνεται σε ετήσια βάση και αφορά το αμέσως προηγούμενο έτος, τα δε φορολογικά στοιχεία που πρέπει να καταχωρούνται υποχρεωτικά είναι μόνο όσα τιμολόγια υπερβαίνουν σε αξία τα 300 ευρώ έκαστο.

Οι αλλαγές στο σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών προβλέπονται στο σχέδιο υπουργικής απόφασης που έθεσε χθες το υπουργείο Οικονομικών σε δημόσια διαβούλευση. Όπως επισημαίνει στο εισαγωγικό του σημείωμα ο γ.γ. Εσόδων Χ. Θεοχάρης στόχος είναι «να καταστεί δυνατή η μετάβαση μεσοπρόθεσμα σε ηλεκτρονικά κεντρικά αποθηκευμένα βιβλία». Σύμφωνα με το σχέδιο της υπουργικής απόφασης:

1. Οι επιχειρήσεις, οι ελεύθεροι επαγγελματίες καθώς και οι αγρότες που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ υποχρεούνται να υποβάλουν κάθε μήνα καταστάσεις φορολογικών στοιχείων πελατών-προμηθευτών.

2. Οι καταστάσεις πρέπει να υποβάλλονται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου, ανεξάρτητα από τον τρόπο έκδοσης των φορολογικών στοιχείων.

3. Στις καταστάσεις θα πρέπει να καταχωρούνται:

ΑΦΜ πελάτη ή προμηθευτή.
Το πλήθος των εκδοθέντων και ληφθέντων φορολογικών στοιχείων.
Η αξία της συναλλαγής, προ ΦΠΑ.
Ο ΦΠΑ που επιβαρύνει τη συναλλαγή.
Η ένδειξη για το εάν ο αντισυμβαλλόμενος είναι υπόχρεο πρόσωπο.

4. Η υποβολή εκπρόθεσμης ή διορθωτικής κατάστασης θα πρέπει να πραγματοποιείται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο στο διαδικτυακό τόπο της ΓΓΠΣ. Στην περίπτωση υποβολής διορθωτικής κατάστασης θα καταχωρούνται μόνο οι εγγραφές του πίνακα που τροποποιούνται.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
website counter
friend finderplentyoffish.com