Τα πρωτεία στις καταγγελίες έχει ο τομέας των τηλεπικοινωνιών, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνήγορου του Καταναλωτή Ευάγγελος Ζερβέας, παρουσιάζοντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, την Ετήσια Έκθεση Πεπραγμένων 2012.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Ζερβέας σε ό,τι αφορά στις καταγγελίες, έπονται οι τράπεζες, οι εταιρείες ασφάλειας υγείας και τέλος οι μεταφορές. Οι εταιρίες τηλεπικοινωνίας είναι πρώτες και στην συμβιβαστική λύση, καθώς, όπως είπε, ξέρουν ότι έχουν άδικο, ενώ ο τομέας υγείας είναι ο τελευταίος που συμβιβάζεται. Απρόθυμες να ανταποκριθούν δείχνουν στο πρώτο εξωδικαστικό στάδιο και οι τράπεζες.
Ψηλά στον κατάλογο σε ό,τι αφορά την εκμετάλλευση των καταναλωτών, είναι σύμφωνα πάντα με τον πρόεδρο του Συνήγορου του Καταναλωτή και τα ενεχυροδανειστήρια αυτοκινήτων.
«Η εικόνα που παρουσιάζουν είναι εικόνα σύγχρονου τοκογλυφισμού, αφού σε πολλές περιπτώσεις όταν ζητείται επιμήκυνση της διευκόλυνσης, ο δανειολήπτης φθάνει να πληρώνει τόκο 140% ενώ χάνει και το αυτοκίνητο του, το οποίο είχε υποεκτιμηθεί από τον ενεχυροδανειστή», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Μεγάλη εκμετάλλευση εντοπίζεται και στον τομέα των ασφαλιστικών εταιρειών, όπου ο ασφαλισμένος φθάνει να πληρώνει από την τσέπη του τις χημειοθεραπείες αφού, όπως είπε, υπάρχει όρος για άπαξ καταβολή ποσού, αγνοώντας ότι οι χημειοθεραπείες δεν γίνονται ποτέ άπαξ.
Ένας ακόμη τομέας που ελέγχεται είναι τα «ηλεκτρονικά φροντιστήρια», που, όπως τόνισε, μπορεί μεν να λειτουργούν με μικρότερο κόστος, αλλά πολλά από αυτά δεν έχουν άδειες. Για το θέμα αυτό, όπως ανέφερε ο κ. Ζερβέας έχει ενημερωθεί και ο υπουργός Παιδείας.
Προβλήματα καταγράφονται επίσης και στις πωλήσεις τηλεμάρκετινγκ. Όπως διαπιστώθηκε, σε κάποιες περιπτώσεις πωλούνταν προϊόντα με τοκογλυφία και οι καταναλωτές πλήρωναν σε βάθος χρόνου με την ηλεκτρονική τους κάρτα για προϊόντα που δεν έπαιρναν ποτέ.
Ο κ. Ζερβέας έδωσε τέλος έμφαση στη μεγάλη συμβολή του Συνηγόρου του Καταναλωτή σε υποθέσεις φιλικού εξωδικαστικού διακανονισμού, ανάμεσα σε καταναλωτές και παρόχους, τονίζοντας ότι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση στην συναινετική λύση.
Ανέφερε δε ότι με δεδομένο το κενό που υπάρχει, καθώς δεν έχουν ακόμα συσταθεί οι αρμόδιες επιτροπές, ο συνήγορος του Πολίτη έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο μέσω skype, όπου επιλύονται οι εξωδικαστικές διαφορές ενώ παράλληλα οι καταγγελίες μπορούν να γίνονται και ηλεκτρονικά με email.
Τετάρτη 24 Απριλίου 2013
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου