Μεγάλη πτώση 34,5% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο του 2013 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι καθώς διατέθηκαν μόλις 5.533 νέα ΙΧ έναντι 8.451 οχημάτων.
Ωστόσο μεγάλη αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων καταλαμβάνοντας περίπου το 40% των συνολικών πωλήσεων του Ιανουαρίου (περίπου 2.200 ΙΧ) τα οποία ως γνωστόν πωλούνται σε τιμές χονδρικής και βέβαια οι εταιρείες χρονομίσθωσης απαιτούν να αφαιρεθεί και το όφελος της απόσυρσης με αποτέλεσμα σε πάρα πολλές περιπτώσεις να εκμηδενίζεται το κέρδος των εισαγωγικών.
Οσον αφορά τα αναλυτικά αποτελέσματα για τον Ιανουάριο στην πρώτη θέση βρέθηκε η Opel με 803 πωλήσεις ΙΧ και ακολουθούν η Toyota με 685, η VW με 531, η Citroen με 496 και η Skoda με 362 αυτοκίνητα. Πάντως οι μοναδικές εταιρείες που κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους τον πρώτο μήνα του 2013 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2012 ήταν η Citroen με αύξηση 178,7%, η Daihatsu με 22,6%, η Land Rover με 150% και η Toyota με 8,6% ενώ όλες οι υπόλοιπες έκλεισαν το μήνα με αρνητικό πρόσημο.
Το μέλος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Τουλίτσης σχολιάζοντας το θέμα των πωλήσεων αναφέρει μεταξύ άλλων στην «Η» πως: «Για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου οι πωλήσεις του Ιανουαρίου καταγράφουν τόσο υψηλή πτώση καθώς παραδοσιακά τον πρώτο μήνα κάθε έτους οι ταξινομήσεις είναι πάντα αυξημένες καθώς οι καταναλωτές δεν επιθυμούν να καταβάλλουν διπλά Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και από την άλλη μεριά το καινούριο τους όχημα να έχει ως 1η Αδεια το νέο έτος. Φέτος αντίθετα στην παράδοση των πωλήσεων η αγορά έπεσε 34,5% και μάλιστα τα 2.200 αυτοκίνητα αφορούσαν σε εταιρικές πωλήσεις και όχι λιανικής. Βέβαια η ψήφιση του νέου φορολογικού θα συμπιέσει περαιτέρω τις πωλήσεις προς τα κάτω με ότι και αν σημαίνει αυτό για τις εταιρείες αλλά και τα δημοσιονομικά έσοδα. Ο Σύνδεσμος εκτιμά πως φέτος θα έχουμε νέο γύρο ηχηρών κανονιών αλλά και λουκέτων στην αγορά».
Την περαιτέρω καθίζηση των πωλήσεων αναμένουν αρκετές εισαγωγικές εταιρείες και όπως επισημαίνουν στελέχη τους στην «Η»: «Το γενικότερο άσχημο κλίμα στην οικονομία έχει άμεσο αντίκτυο στην αγοραστική δύναμη και στην ψυχολογία των καταναλωτών με αποτέλεσμα την κατάρρευση των πωλήσεων. Από την άλλη μεριά ο κόσμος μέχρι τώρα άκουγε συνεχώς για νέα χαράτσια,, μειώσεις μισθών και συντάξεων τα οποία βλέπει πλέον αποτυπωμένα στους τραπεζικούς λογιαριασμούς τους μη αφήνοντας κανένα περιθώριο ούτε καν για σκέψη απόκτησης καινούριου ΙΧ. Παράλληλα οι διελεύσεις στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είναι πλέον ελάχιστες και οι ιδιοκτήτες τους δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις μηνιαίες υποχρεωσεις τους βρισκόμενοι πάντα αντιμέτωποι με τον αθέμιτο ανταγωνισμό των «πειρατικών» συνεργείων..».
Χαμός με τα ανασφάλιστα ΙΧ
Το θέμα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων πέραν των ασφαλιστικών εταιρειών αγγίζει εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτου, τράπεζες αλλά και το κράτος. Ωστόσο νομικοί κύκλοι επισημαίνουν στην «Η» πως θα είναι πάρα πολύ δύκολο να εισπραχθούν τα πρόστιμα καθώς πάρα πολλοί ιδιοκτήτες έχουν καταβάλλει τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά διατηρούν σε ακινησία τα οχήματά τους και βέβαια όταν αποφασίσουν να τα κινήσουν τα ασφαλίζουν με το ελάχιστο συμβόλαιο εταιρειών της αγοράς που ισχύει για 3 μήνες!
Βέβαια σύμφωνα με τις ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα βεβαιωμένα κυκλοφορούν περίπου 1,5 εκατ. ανασφάλιστα ΙΧ και περίπου 2,5 εκατ. ΙΧ χωρίς να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο οπότε θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να βεβαιώσει κανείς πως έχει καταβάλλει τα Τέλη Κυκλοφορίας και διατηρεί σε ακινησία το όχημά του...
Από την άλλη μεριά οι ιδιοκτήτες μοτοσικλετών «παραδοσιακά» κινούν τα δίκυκλά τους χωρίς ασφάλεια και μάλιστα οι περισσότεροι κάτοχοι «παπιών» και σκούτερ χωρίς καν δίπλωμα οδήγησης οπότε υπάρχει κίνδυνος πλέον να κινούνται και χωρίς πινακίδες καθώς υπολογίζεται πως πάρα πολλοί θα σπεύσουν να τις καταθέσουν.
Αντίστοιχα το κράτος θα χάσει πολλά εκατομμύρια ευρώ καθώς από τη μία οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. θα σπεύσουν να τις καταθέσουν ώστε να γλιτώσουν το χαράτσι της «Πολυτελούς Διαβίωσης» ενώ από την άλλη οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων και χωρίς ΚΤΕΟ οχημάτων είναι πολύ πιθανό να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για να γλιτώσουν τα πρόστιμα...
Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι να δημιουργηθούν επιπλέον ελλείμματα στο κρατικό προϋπολογισμό με ανυπολόγιστες συνέπειες για τους μισθούς και συντάξεις των ελλήνων πολιτών...
Ξεκίνησαν οι κατασχέσεις
Μετά το σάλο που προκλήθηκε από την είδηση δέσμευσης ακίνητων και κινητών περιουσιακών στοιχείων σε ελληνική εισαγωγική εταιρεία ύψους 6,7 εκατ. ευρώ από τράπεζα φαίνεται πλέον ξεκάθαρα πως τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας δεν θα δώσουν άλλο χρόνο στις υπερχρεωμένες εταιρείες αυτοκινήτων.
Μάλιστα είναι θέμα ημερών πλέον να επισκεφθεί εισαγγελέας ακόμη μία εισαγωγική εταιρεία με «σκασμένα» δάνεια ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ ενώ τα εξουσιοδοτημένα δίκτυα των εισαγωγικών εταιρειών βρίσκονται σε πολύ χειρότερη κατάσταση...
Αλλωστε με δεδομένο πως η αγορά αυτοκινήτου χρωστά στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας περίπου 8 δισ. ευρώ και δεδομένη την περαιτέρω καθίζηση των πωλήσεων στα καινούρια ΙΧ αλλά και την κάθετη πτώση στην πώληση ανταλλακτικών και τεχνικής συντήρησης των οχημάτων τότε με μαθηματική ακρίβεια πάρα πολλές επιχειρήσεις πνέουν τα ολίσθια αναφέρει χαρακτηριστικά στην «Η» εισαγωγέας αυτοκινήτων...
Παράλληλα οι τράπεζες υποχρέωσαν κάποιες εισαγωγικές να υποθηκεύσουν επιπλέον και άλλα μεγάλα ακίνητα που έχουν στην κατοχή τους ώστε να τους δώσουν μικρή «παράταση» ζωής...
Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου