Mε τις πινακίδες στο... χέρι βρίσκονται χιλιάδες ιδιοκτήτες εταιρειών ενοικιάσεων ΙΧ καθώς η τουριστική περίοδος λήγει στα τέλη του μήνα και οι επαγγελματίες του κλάδου δεν έχουν εξαιρεθεί από το «χαράτσι» για τα ανασφάλιστα οχήματα.
Παράλληλα οι έμποροι ΙΧ αλλά και οι εταιρείες χρονομίσθωσης ακολουθούν το ίδιο παράδειγμα καταθέτοντας πινακίδες κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα φέτος να υπολογίζεται πως θα κατατεθούν πάνω από 400.000 πινακίδες κυκλοφορίας από εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομισθωτικές, αλλά και από ιδιώτες με ό,τι και αν σημαίνει αυτό για τον προϋπολογισμό αλλά και τα δημοσιονομικά έσοδα. Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς και την υστέρηση 132 εκατ. ευρώ που καταγράφεται στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας, είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως το έλλειμμα θα είναι πολύ υψηλό.
Αλλωστε σύμφωνα με στοιχεία του ΚΕΠΥΟ μέχρι τις 15 Ιανουαρίου του 2013 είχαν κατατεθεί 679.500 πινακίδες κυκλοφορίας οχημάτων, που αναλογούν σε ποσοστό υψηλότερο από το 12% του συνόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν.
Στο ένα εκατομμύριο οι καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας Ι.Χ.
Αν συνυπολογισθούν και οι τουλάχιστον 400.000 πινακίδες κυκλοφορίας που εκτιμάται ότι θα κατατεθούν φέτος, τότε ένα στα πέντε οχήματα δεν θα έχουν πινακίδες το 2014. Οσον αφορά στα δημοσιονομικά έσοδα, κανείς δεν μπορεί με βεβαιώσει πως τα έσοδα που θα χαθούν τον Δεκέμβριο θα εισπραχθούν τον Απρίλιο ή τον Μάιο, καθώς ήδη υπάρχουν κρούσματα με τοποθέτηση πλαστών πινακίδων από εταιρείες ενοικιάσεων αλλά και από ιδιώτες καταναλωτές...
Οι θέσεις του ΣΤΕΕΑ
Ο πρόεδρος του ΣΤΕΕΑ κ. Δημήτρης Μαγγιώρος με αφορμή τη διάταξη του ν. 4141/2013 που ορίζει ότι κάθε όχημα που έχει πινακίδα κυκλοφορίας πρέπει να είναι και ασφαλισμένο τόνισε ότι ο Σύνδεσμος καταρχήν συμφωνεί και κάθε αυτοκίνητο που κυκλοφορεί πρέπει να είναι ασφαλισμένο και ειδικότερα κάθε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο πρέπει ανά πάσα στιγμή να καλύπτει όλες τις τεχνικές και νόμιμες προϋποθέσεις για να νοικιαστεί με ασφάλεια.
Ωστόσο, τα ασφάλιστρα για ένα Rent-a-Car είναι από τα πιο «βαριά» κοστολογικά μεγέθη του. Στη φάση της διαβούλευσης του σχετικού νόμου είχαμε υποβάλει στους αρμόδιους τις ιδιαιτερότητες του Κλάδου και είχαμε ζητήσει να ληφθεί ειδική μέριμνα για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα.
Πράγμα που δεν έγινε και μόνη λύση που έχουμε είναι η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας, ότι δηλαδή ισχύει για κάθε ΙΧ αυτοκίνητο. Διαδικασία χρονοβόρα, γραφειοκρατική αλλά και ιδιαίτερα δαπανηρή για συναδέλφους που έχουν έδρα σε νησιά όπου η ΔΟΥ έχει καταργηθεί - συγχωνευθεί - μεταφερθεί. Το κράτος, επισημαίνει ο κ. Μαγγιώρος, πρέπει να «δει» τη σημαντική διαφοροποίηση που έχουμε σαν κλάδος: την έντονη εποχικότητα που σε συνδυασμό με πολύ μικρή σεζόν -4 μήνες στην καλύτερη περίπτωση- αναγκάζει τα γραφεία τουριστικών κυρίως περιοχών να παροπλίζουν τον στόλο τους για τον χειμώνα. Μέχρι τώρα ο επιχειρηματίας αυτός φύλαγε τα αυτοκίνητα σε ιδιωτικό χώρο και δεν κατέβαλε ασφάλιστρα. Τώρα, η μόνη λύση που έχει για να μην επιβαρύνεται με τα ασφάλιστρα αλλά και για να μην έρθει αντιμέτωπος με το τσουχτερό πρόστιμο είναι η κατάθεση στο τέλος του καλοκαιριού των πινακίδων κυκλοφορίας.
Οσον αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας ο πρόεδρος του ΣΤΕΕΑ εκτιμά πως υπάρχει μια μεγάλη αδικία, καθώς από τη μία μεριά καταβάλλονται στο ακέραιο όπως ορίζει ο νόμος 2948/2001 για όλη τη χρονιά, ενώ χρησιμοποιούνται ελάχιστους μήνες. Ειδικότερα ο κ. Μαγγιώρος ανέφερε πως τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα είναι για εμάς εργαλεία δουλειάς και όχι απλά μέσο ιδιωτικής μεταφοράς ή διασκέδασης και για το κράτος πηγή εσόδων. Πιστεύουμε λοιπόν ότι πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για τα αυτοκίνητα που ανήκουν σε Εταιρείες Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων και συγκεκριμένα να τροποποιηθεί ο Ν. 2948/2001 και να προβλέπει τη μη καταβολή Τελών Κυκλοφορίας των Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων για το διάστημα που οι πινακίδες τους κατατίθενται και αυτά δεν συνεισφέρουν στα έσοδα της επιχείρησης.
Αναζητείται αντίμετρο...
Η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας με την αιτιολογία της προσωρινής ακινησίας αποτελεί ένα ακόμη ελληνικό «προϊόν» που δεν συναντά κανείς στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Οταν όμως ένα μέτρο κινδυνεύει να τινάξει τον προϋπολογισμό του κράτους στον αέρα τότε είναι φυσικό και επόμενο τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών να αναζητούν τρόπους ώστε να μειώσουν ή να εξαλείψουν την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας. Η πρώτη πρόταση που έπεσε πέρσι στο τραπέζι των διαβουλεύσεων αφορούσε στο περίφημο «Τέλος Ακινησίας» που απορρίφθηκε εξαιτίας της μεγάλης αντίδρασης των καταναλωτών και μόνο στο άκουσμά του.
Τώρα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών έχουν ανακοινώσει τη δημιουργία του περίφημου Περιουσιολόγιου στο οποίο θα καταγράφεται η κινητή και ακίνητη περιουσία των πολιτών. Ωστόσο εξετάζεται η πρόταση να φορολογούνται ως πάγια περιουσιακά στοιχεία ακόμη και τα αυτοκίνητα ή τα σκάφη στα οποία έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας ή οι Αδειες Πλόων αντίστοιχα με την αιτιολογία της προσωρινής ακινησίας.
Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου