Η “επιλογή ελληνικών προϊόντων” είναι κάτι σαν ...τον κομήτη του Χάλεϊ. Εμφανίζεται στην επικαιρότητα κάθε κάποια χρόνια και μετά περνά και χάνεται, μέχρι την επόμενη επανεμφάνισή της. Έτσι, κατά συνήθεια, η συζήτηση για “προτίμηση στην επιλογή ελληνικών προϊόντων” έρχεται στο προσκήνιο σε χαλεπούς καιρούς για την ελληνική οικονομία. Τότε ακούγονται μεγάλα λόγια, πλάνα κι εξαγγελίες που ξεχνιούνται οσονούπω, μόλις δηλαδή τα πράγματα πηγαίνουν κάπως καλύτερα.
Ωστόσο, για να πάνε τα πράγματα καλύτερα, απαιτείται η μόνιμη και απαρέγγλιτη “προτίμηση στην επιλογή ελληνικών προϊόντων”. Σε περιόδους μάλιστα μεγάλης οικονομικής κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε, η ανάγκη είναι επιτακτική, αφού η ΑΝΑΠΤΥΞΗ γίνεται μονόδρομος. Η ανάπτυξη όμως δεν έρχεται με λόγια, αλλά με συγκεκριμένες πράξεις.
Με αυτή τη φιλοσοφία ο ΖΥΘΟΣ παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου το νέο του κατάλογο που αποτελείται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ελληνικά προϊόντα με υψηλά στάνταρ παραγωγής. Ελληνικές μπύρες, ελληνικά τυριά, κρασιά, λάδια, αλλαντικά και κρέατα, ζυμαρικά και γαλακτοκομικά μόνο από έλληνες παραγωγούς, με ελληνικές πρώτες ύλες. Οι καλύτερες ελληνικές γεύσεις - πολλές από τις οποίες έχουν χρόνια επιτυχημένης διεθνούς παρουσίας, τώρα σε έναν κατάλογο γεμάτο Ελλάδα!
Η προσπάθεια βέβαια για το ΖΥΘΟ είχε ξεκινήσει χρόνια πριν ενώ τα τρία τελευταία χρόνια αναζήτησε τρόπους για να κάνει τη στροφή στα ελληνικά προϊόντα. Ωθούμενος όχι από “καταναλωτικό σωβινισμό” αλλά ως μια ενσυνείδητη επιλογή ποιότητας και μοναδικότητας, με άξονες τη γεύση και τη σπιτική παράδοση. Πρόκειται παράλληλα για επιχειρηματική επιλογή και κατά συνέπεια λαμβάνει υπόψη τις οικονομικές παραμέτρους.
Για όσους αμφιβάλλουν για τον οικονομικό αντίκτυπο της στροφής στα ελληνικά προίόντα, τα νούμερα δίνουν την απάντηση. Όπως είπε στη συνέντευξη τύπου η κ. Δέσποινα Μαυρομάτη του ΖΥΘΟΥ τα δύο καταστήματα (ΖΥΘΟΣ ΝΤΟΡΕ και ΖΥΘΟΣ στα Λαδάδικα) καταναλώνουν συγκεντρωτικά σε ετήσια βάση περισσότερους από 20 τόνους κρεάτων, 11 τόνους γαλακτοκομικών, 6 τόνους ελαιόλαδου, 4 τόνους ζυμαρικών, 5 τόνους αλλαντικών, 2 τόνους ρυζιού, 20 χιλιάδες μπουκάλια κρασιού και 1.800 βαρέλια μπύρας!Την ίδια ώρα το ποσό των χρημάτων που δίνονται στους Έλληνες προμηθευτές «αγγίζει τις 60.000€ μηνιαίως!» Η επιλογή αμιγώς ελληνικών προϊόντων παρέχει λοιπόν στους έλληνες παραγωγούς μια σημαντική οικονομική ωφέλεια, λαμβάνοντας υπόψη μάλιστα οτι προέρχεται από δύο μόνο χωρους εστίασης, κατέληξε η κ. Μαυρομάτη.
Το όφελος για μια παρόμοια στροφή προς τα ελληνικά προϊόντα τεκμηρίωσε με εισήγησή του και ο αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρης Μάρδας “ υποστηρίζεται ότι αλλάζοντας απλά την κατανάλωση από προϊόντα πολυεθνικών και από εισαγόμενα προϊόντα, οι 1.000 οικογένειες μπορούν να δημιουργήσουν 100-150 θέσεις εργασίας τουλάχιστον!... Παράγοντες του γεωργικού εμπορίου τονίζουν ότι η χώρα μας δεν διαθέτει επιθετική πολιτική εξαγωγών και τονίζουν ότι όσα δαπανά η Ελλάδα για την προώθηση όλων των αγροτικών της προϊόντων σε όλες τις αγορές του εξωτερικού δαπανά η Ισπανία μόνο για το ελαιόλαδο, μόνο σε μία χώρα...”
Για την επιλογή του Δήμου Θεσσαλονίκης να στηρίζει τις πρωτοβουλίες που αφορούν στην ευαισθητοποίηση των πολιτών γύρω από τα τοπικά προϊόντα, την τοπική αγορά και βέβαια τα ελληνικά προϊόντα, έκανε λόγο ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας. Ο ίδιος αναφέρθηκε συγκεκριμένα στην ανάγκη ενημέρωσης γύρω από τη γαστρονομία και την υγιεινή διατροφή ενώ εξέφρασε την υποστήριξη του δήμου στην πρωτοβουλία του ΖΥΘΟΥ για τη δημιουργία ενός Δικτύου Ελληνικών Γεύσεων.
Στην ανάγκη να συμβάλλουμε όλοι μαζί στη διάδοση των ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων ώστε να δώσουμε ώθηση στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ και Β’ αντιπρόεδρος του Κινήματος «Καταναλώνουμε ότι παράγουμε», Γιώργος Καββαθάς. Ο κ. Καββαθάς επικαλέστηκε έρευνα σύμφωνα με την οποία «αν όλοι εμείς οι πολίτες επιλέξουμε μέχρι το τέλος του 2012 ελληνικά προιόντα αξίας 1.000 ευρώ-στη θέση αντίστοιχων εισαγόμενων-τότε η εθνική οικονομία μας θα ενισχυθεί κατά 10 δις. Ευρώ. Παράλληλα χαιρέτισε με ενθουσιασμό την πρωτοβουλία του ΖΥΘΟΥ, σημειώνοντας ότι θα έπρεπε να ακολουθήσουν κι άλλες επιχειρήσεις εστίασης το παράδειγμά του, καθώς στην Ελλάδα όπως είπε λειτουργούν 21.000 τέτοιες επιχειρήσεις οι οποίες καθημερινά προσφέρουν 5.000.000 μερίδες φαγητού.
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΕΥΣΕΩΝ και γαστρονομικός τουρισμός
Γίνεται εμφανές οτι η ευρύτερη εξάπλωση της συγκεκριμένης πρακτικής μπορεί να παράσχει στους έλληνες παραγωγούς σημαντικά έσοδα και στην ελληνική οικονομία μεγάλες “ανάσες”. Η πλήρης ελληνοποίηση του καταλόγου του ΖΥΘΟΥ εναρμονίζεται με μια πρωτοβουλία που σκοπεύει στην επέκταση της πρακτικής αυτής. Πρόκειται για την δημιουργία ενός ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΕΥΣΕΩΝ την οποία παρουσίασε ο ειδικός επικοινωνίας Δημήτρης Καλαμάρας. «Πρόκειται για μια συγκεντρωτική και οργανωμένη προβολή των χώρων εστίασης της πόλης που δίνουν προτεραιότητα στους έλληνες παραγωγούς και τα ελληνικά προϊόντα» εξήγησε ο κ. Καλαμάρας διευκρινίζοντας ότι οι χώροι εστίασης θα κατηγοριοποιούνται σύμφωνα με τη γειτνίασή τους με προορισμούς τουριστικού ενδιαφέροντος της πόλης .
Έτσι, οι χώροι εστίασης που δίνουν προτεραιότητα σε έλληνες παραγωγούς - χρησιμοποιώντας ελληνικές πρώτες ύλες και προτείνοντας ελληνικά μενού - θα μπορούν να προβληθούν στοχευμένα σε τουριστικούς οδηγούς πρακτόρων του εξωτερικού, οδηγούς πόλεων, μέσω του διαδικτύου αλλά και των μέσων προβολής των Δήμων, συνδυάζοντας το γαστρονομικό ενδιαφέρον της πρότασης με την κοντινότητά τους σε τουριστικά αξιοθέατα της πόλης.
Η πρωτοβουλία, με μπροστάρη και πρώτο διδάξαντα το ΖΥΘΟ, βρήκε θετική ανταπόκριση στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Η πρόθεση στοχευμένης προβολής των τουριστικών αξιοθέατων συνδυαστικά με την οργανωμένη προβολή χώρων εστίασης που προβάλλουν τα ελληνικά προϊόντα, ώστε να γίνει σωστή εκμετάλλευση του γαστρονομικού τουρισμού είναι ένα μέσο ευφυούς προβολής μιας Θεσσαλονίκης που έμπρακτα και αποτελεσματικά ανασυντάσσεται και στοχευμένα επιδιώκει την αναβάθμιση και προβολή του τουριστικού της προϊόντος, στηρίζοντας παράλληλα την τοπική παραγωγή.
ΣΧΟΛΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ
Η πρωτοβουλία του ΖΥΘΟΥ για στροφή στα ελληνικά προϊόντα σχολιάστηκε και από τους προμηθευτές του. Παρακάτω παρατίθενται μερικά σχόλια:
ΕΨΑ Α.Ε. (Αναψυκτικά, χυμοί ΑΓΡΙΑ ΒΟΛΟΥ)
«Ο Ζύθος είναι σημείο αναφοράς της ξελογιάστρας πόλης. Για την ΕΨΑ είναι τιμή και χαρά που η πολύχρονη συνεργασία μας συνεχίζεται τόσο ζεστά, ανθρώπινα και γευστικά! Εδώ και χρόνια στήρίζει το Τσάι ΕΨΑ, τα πρώτα Ελληνικά βιολογικά αναψυκτικά και τέλος την πρόσφατη επιτυχία των ΕΨΑ λάϊτ με στέβια αντί για ζάχαρη.
Όταν μας έγινε παρουσίαση της ιδέας "στροφή στα Ελληνικά προϊόντα" δεν εκπλαγήκαμε γιατί έχουν την υποδομή και την τεχνογνωσία να το υλοποιήσουν. Ο Ζύθος καινοτομεί με σεβασμό στη μάνα γη και τον Έλληνα παραγωγό που μοχθεί για να δώσει εξαιρετική πρώτη ύλη στις μαγικές συνταγές του.
Είναι μεγάλη χαρά τα τελικά σημεία να στρέφονται όλο και περισσότερο προς την παράδοση, να ανακαλύπτουν τις ρίζες τους. Είναι μεγάλη χαρά να προωθούν μέσα από σελίδες των καταλόγων και μέσα από την κουλτούρα τους αυτό που όλοι μας αγαπάμε και θέλουμε να απολαμβάνουμε με την ψυχή μας: Τα Ελληνικά προϊόντα».
ΚΤΗΜΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (Κρασιά ΕΠΑΝΩΜΗ)
«Εδώ και χρόνια ο Ζύθος πρωτοστατεί στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων και ιδιαίτερα των τοπικών προϊόντων της Θεσσαλονίκης. Η παραδοσιακή κουζίνα, με αγνά, τοπικά υλικά ήταν πάντα η προτεραιότητά του και σήμερα συνεχίζει την παράδοση του με αυτή την πρωτοβουλία. Παράλληλα, υποστηρίζει τα ελληνικά κρασιά που αντικατοπτρίζουν την ελληνική φύση και κατάφεραν να διεκδικήσουν μία θέση στον διεθνή οινικό κόσμο. Ο Ζύθος έδωσε την ευκαιρία σε Έλληνες οινοπαραγωγούς να προωθήσουν τα κρασιά τους και να αναδείξουν την πολυπλοκότητα των ελληνικών ποικιλιών και την ποιότητα των ελληνικών κρασιών.
Το Κτήμα Γεροβασιλείου ενστερνίζεται αυτή την φιλοσοφία, εδώ και χρόνια, και υποστηρίζει ένθερμα την πρωτοβουλία του Ζύθου».
ΜΠΕΛΛΗΣ Α.Β.Ε.Ε. (Κρέατα, αλλαντικά ΦΛΩΡΙΝΑ)
«Για όλους εμάς τους παραγωγούς των ελληνικών προϊόντων που δημιουργούμε με βάση την ποιότητα, τις γεύσεις και τα αρώματα των αγνών ελεγμένων ελληνικών πρώτων υλών η σπουδαιότητα του εγχειρήματος του ΖΥΘΟΥ θεωρείται δεδομένη. Άλλωστε ο ΖΥΘΟΣ υποστηρίζει ελληνικά, εδώ και χρόνια. Χαιρετίζουμε λοιπόν με χαρά την ευφυή ιδέα, τη σημαντική πρωτοβουλία του ΖΥΘΟΥ. Το θέμα είναι εκτός από την ελληνική επιχείρηση ο Έλληνας καταναλωτής κυρίως να αντιληφθεί τί σημαίνει η επιλογή των ελληνικών προϊόντων, για τη γεύση, τη διατροφή του, την υγεία του και βέβαια την οικονομία της χώρας μας». - ΜΠΕΛΛΗΣ Α.Β.Ε.Ε. -ποιότητα και γεύση.
VOLKAN (Μικροζυθοποιία ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ)
Πολύ σημαντική η πρωτοβουλία του ΖΥΘΟΥ να υποστηρίξει τα Ελληνικά προϊόντα. Η επιτυχία της θεωρείται δεδομένη. Δίνει με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα στον Έλληνα καταναλωτή να γνωρίσει Ελληνικά προϊόντα που μέχρι σήμερα του είναι άγνωστα και παράλληλα να υποστηρίξει την οικονομία της χώρας. Χαιρετίζουμε και υποστηρίζουμε την όλη προσπάθεια, και ευελπιστούμε σύντομα να ακολουθήσουν το παράδειγμα του ΖΥΘΟΥ και άλλοι από το χώρο του λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης.
www.zithos.gr/live
Παρασκευή 25 Μαΐου 2012
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου