Μεγάλη υποχώρηση της τάξης του 30% κατέγραψε ο τζίρος των εμπορικών επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια των φετινών χειμερινών εκπτώσεων και σε σύγκριση με πέρσι, όπως επισημαίνει ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης (ΕΣΘ), που παρουσίασε τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας.
Μάλιστα πέρσι ο τζίρος ήταν μειωμένος, σε σχέση με πρόπερσι επίσης κατά 40%, οπότε, κατά τον ΕΣΘ και με δεδομένο μάλιστα, ότι η φετινή Χριστουγεννιάτικη περίοδος ήταν εξίσου κακή για την κίνηση στην αγορά, γίνεται αντιληπτό το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει το εμπόριο της Θεσσαλονίκης.
Η έρευνα του ΕΣΘ πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων της πόλης στο κέντρο, στα δυτικά και στα ανατολικά.
Ειδικότερα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το 90% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο, ενώ μόνο το 10% είναι ικανοποιημένο από τον τζίρο την περίοδο των εκπτώσεων.
Επί του συνόλου των επιχειρήσεων, το 81% κατέγραψε μείωση τζίρου, σε σχέση με πέρσι, το 15% κυμάνθηκε στα περσινά επίπεδα και μόνο το 2% παρουσίασε αύξηση.
Τα παραπάνω στοιχεία δεν έχουν διαφοροποιήσεις, από περιοχή σε περιοχή, αφού,
- στο ιστορικό κέντρο μόνο το 8% των επιχειρήσεων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ, σε άλλη ερώτηση για τη μεταβολή του τζίρου, το 80% σημειώνει πως είχε αρνητική μεταβολή.
- απογοητευτική είναι η εικόνα που παρουσιάζουν οι επιχειρήσεις και εκτός ιστορικού κέντρου, αφού στη δυτική Θεσσαλονίκη, το 88% δηλώνει απογοητευμένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων, το 83% είχε μείωση στο τζίρο του, το 12% έμεινε στα ίδια επίπεδα και μόλις το 5% κατέγραψε αύξηση. Στην ανατολική Θεσσαλονίκη, το 88% δήλωσε απογοητευμένο από την κίνηση της αγοράς, το 86% είχε συρρίκνωση τζίρου, το 13% κυμάνθηκε στα περσινά επίπεδα και μόνο το 1% είχε διεύρυνση πωλήσεων.
Η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων, ήτοι το 70%, θεωρεί ως καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων, από άποψη αγοραστικής κίνησης, την περίοδο του Ιανουαρίου.
Στην ερώτηση «πώς αξιολογείτε τη διενέργεια προσφορών λίγο πριν την περίοδο των εκπτώσεων», το 53% απάντησε ότι το βλέπει θετικά, το 31% αρνητικά και το 16% ούτε θετικά ούτε αρνητικά.
Τέλος, σε σχετική ερώτηση, το 60% δήλωσε ότι προγραμματίζει να πραγματοποιήσει διάθεση προϊόντων σε χαμηλές τιμές (προσφορές) μέσα στις επόμενες 15 ημέρες.
Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου