Στα θολά συνεχίζει να κινείται η διαδικασία της διαθεσιμότητας με το υπουργείο και τους δήμους να τραβάνε το σχοινί και τους εργαζόμενους να βρίσκονται επί της ουσίας στη μέση.
Διευκρινίσεις επί διευκρινίσεων από το υπουργείο, αρνήσεις και αντάρτικο από τους φορείς που δεν στέλνουν στοιχεία, πορείες και διαμαρτυρίες από τους υπαλλήλους που αρνούνται το μέτρο, έχουν βάλει με το «καλημέρα»... βόμβα στα θεμέλια του εγχειρήματος που κινδυνεύει πλέον να έχει και αυτό την τύχη της εφεδρείας. Με τις απορίες να πληθαίνουν καθημερινά και την αγωνία των υπαλλήλων να φθάνει στο ζενίθ, αφού πολλοί από αυτούς θα μάθουν τα «νέα» ότι μπήκαν σε διαθεσιμότητα στο τέλος του μήνα μέσω της μισθοδοσίας.
Θα τεθούν σε διαθεσιμότητα όλοι ανεξαιρέτως οι ιδιωτικοί υπάλληλοι αορίστου χρόνου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;
Βάσει του νόμου όλοι όσοι εισήλθαν στο Δημόσιο εκτός ΑΣΕΠ μπαίνουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες ποσοστιαίες εξαιρέσεις με βάση τον αριθμό των υπηρετούντων σε κάθε φορέα, και ορισμένες εξαιρέσεις προνοιακού χαρακτήρα. Παρ' όλα αυτά βάσει της τελευταίας εγκυκλίου του υπουργείου, λόγω άρνησης των φορέων να στείλουν στοιχεία, αναγκαστικά η άντλησή τους θα γίνει μέσω της τελευταίας απογραφής. Κατά συνέπεια δεν μπορούν να εντοπισθούν οι εξαιρέσεις, οπότε στο τέλος του μήνα το σύνολο αυτών των υπαλλήλων θα μπει σε διαθεσιμότητα και θα δει το μισθό του μειωμένο κατά 75%. Εν συνεχεία θα πρέπει οι ίδιοι οι υπάλληλοι να αποδείξουν ότι εξαιρούνται!
Πρόκειται για απολύσεις ή μετακινήσεις;
Ο Αντ. Μανιτάκης επιμένει πως το σύνολο των υπαλλήλων που θα μπουν σε διαθεσιμότητα θα μετακινηθούν σε φορείς όπου υπάρχουν κενά και μάλιστα για το λόγο αυτό έχει παρουσιάσει και στοιχεία σχετικά με υποστελεχωμένες υπηρεσίες όπως ΚΕΠ, υπηρεσίες σχετικές με την προστασία του πολίτη, πληρώματα ΕΚΑΒ κ.λπ. Ωστόσο, το ίδιο το Μνημόνιο δεν αφήνει πολλά περιθώρια καθώς αναφέρει χαρακτηριστικά πως «Μόνον ένα μικρό ποσοστό των υπαλλήλων αυτών θα επανέλθει σε υπηρεσίες του Δημοσίου μέσα στο χρονικό διάστημα του ενός έτους». Πρακτικά όσοι βγουν σε διαθεσιμότητα για ένα χρόνο θα λαμβάνουν το 25% του βασικού τους μισθού και αν στο διάστημα αυτό δεν επανατοποθετηθούν θα τεθούν οριστικά εκτός Δημοσίου.
Τι συμβαίνει με τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ που κατά τη δημοσίευση του νόμου είχαν υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης;
Δεν εξαιρούνται της διαθεσιμότητας.
Για το προσωπικό που τίθεται σε διαθεσιμότητα καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές;
Μέχρι την λήξη της διαθεσιμότητας καταβάλλονται από τον φορέα προέλευσης οι ασφαλιστικές εισφορές εργοδότη και ασφαλισμένου υπολογιζόμενες στο ύψος των μειωμένων κατά 25% αποδοχών του υπαλλήλου.
Ενας υπάλληλος έχει προσληφθεί, μετά το 1994, με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου με διαδικασία επιλογής εποπτευόμενη από το ΑΣΕΠ. Εξαιρείται από τη διαθεσιμότητα;
Οχι, δεν εξαιρείται διότι κρίσιμο χρονικά σημείο για τη διαπίστωση της επιλογής μέσω ΑΣΕΠ είναι το εάν η προϋπόθεση αυτή συνέτρεξε, προκειμένου ο υποψήφιος να συνάψει με το Δημόσιο τη σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σε διαθεσιμότητα μπαίνουν και όσοι για παράδειγμα είχαν στην πορεία του χρόνου γίνει αορίστου χρόνου, μέσω διαδικασιών όπως το ΠΔ Παυλόπουλου.
Τι θα γίνει για όσους προσλήφθηκαν πριν από το 1994;
Για τους προσληφθέντες πριν το έτος 1994, η τήρηση διαγωνιστικής διαδικασίας θα πρέπει υποχρεωτικά και μόνο να περιλαμβάνει το στοιχείο του γραπτού διαγωνισμού, καθώς και τη δυνατότητα δικαστικού ελέγχου των αποφάσεων πρόσληψης.
Πώς υπολογίζονται οι εξαιρέσεις του νόμου (να υπηρετούν τουλάχιστον δέκα υπάλληλοι ανά υπηρεσία και ο συνολικός αριθμός εκείνων που βγαίνουν σε διαθεσιμότητα να μην ξεπερνά το 25% του συνολικού αριθμού των τακτικών υπαλλήλων των συγκεκριμένων κατηγοριών του φορέα);
Προκειμένου να εντοπισθεί αν ο φορέας εξαιρείται της διαθεσιμότητας, αφαιρούνται οι υπάλληλοι που έχουν αποσπασθεί σε άλλο φορέα, ενώ προστίθενται εκείνοι που είναι αποσπασμένοι στην υπηρεσία. Για παράδειγμα, υπάλληλος ΙΔΑΧ υπουργείου έχει αποσπασθεί σε δήμο. Αυτός, για τον υπολογισμό των ποσοστιαίων εξαιρέσεων προσμετράται στο προσωπικό του δήμου στον οποίο έχει αποσπασθεί. Στη συνέχεια, το γεγονός ότι ο δήμος καταλαμβάνεται από τη ρύθμιση του νόμου, δεν έχει ως αποτέλεσμα τη θέση του αποσπασμένου υπαλλήλου σε καθεστώς διαθεσιμότητας, αφού ως προς τον υπάλληλο αυτό, κρίσιμος είναι ο φορέας, στον οποίο ανήκει η οργανική του θέση. Ο υπάλληλος αυτός θα τεθεί σε διαθεσιμότητα μόνο αν η υπηρεσία από την οποία αποσπάσθηκε (δηλ. το υπουργείο) καταλαμβάνεται από τη ρύθμιση.
Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου