Σε νομοθετική πρωτοβουλία που θα επιτρέπει τη μεταγραφή των φοιτητών από το τμήμα εγγραφής σε άλλο, με κοινωνικά κριτήρια, προτίθεται να προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας, όπως κάνει γνωστό σε έγγραφό του, που διαβιβάστηκε στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.
Στο έγγραφο, που διαβιβάστηκε μετά από ερώτηση εννέα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την «αδυναμία φοίτησης παιδιών με οικονομικά προβλήματα στις Σχολές επιτυχίας τους», ο υπουργός Παιδείας παραθέτει το πλαίσιο για την προσφορά σίτισης και στέγασης στους φοιτητές, θυμίζοντας ότι οι αρμοδιότητες, ο εξοπλισμός και το προσωπικό των Φοιτητικών- Σπουδαστικών Εστιών έχουν μεταφερθεί στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Σχετικά με τη σίτιση των φοιτητών των ΑΕΙ, ο κ. Αρβανιτόπουλος επισημαίνει ότι η ετήσια επιχορήγηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για το τρέχον έτος έχει ανακαθοριστεί στο ποσό των 30 εκατ. ευρώ για τα Πανεπιστήμια και στο ποσό των 20,5 εκατ. ευρώ για τα ΤΕΙ. Ποσοστό 80% επί του συνόλου της χρηματοδότησης έχει ήδη δοθεί. Η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ήδη ζητήσει, από τον περασμένο Οκτώβριο, τη χορήγηση ποσοστού διάθεσης 100% των συγκεκριμένων πιστώσεων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες των φοιτητών των ΑΕΙ της χώρας.
Τέλος, όπως αποκαλύπτει ο υπουργός, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου επανεξετάζει, συνολικά, το καθεστώς που υφίσταται και προτίθεται να προχωρήσει σε νομοθετική πρωτοβουλία, που θα επιτρέπει την κινητικότητα των φοιτητών από το τμήμα εγγραφής σε άλλο, με κριτήρια κοινωνικά.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, που υπογράφουν την ερώτηση, με επικεφαλής τον Χρήστο Μαντά, έχουν ζητήσει από το υπουργείο να αντιμετωπίσει από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος το ζήτημα αδυναμίας φοίτησης επιτυχόντων λόγω οικονομικών προβλημάτων και να επαναφέρει τη διαδικασία των μετεγγραφών, δεδομένου ότι το σύστημα της εισαγωγής δια των ειδικών κατηγοριών δεν αντιμετωπίζει επαρκώς το πρόβλημα, γιατί στις κατηγορίες αυτές δεν περιλαμβάνεται το εισόδημα ως αυτόνομο κριτήριο, αλλά μόνο σε σχέση με κριτήρια όπως αυτό της πολυτεκνίας.
Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου