Στα «χαρακώματα του αντάρτικου» παραμένουν οι εκπαιδευτικοί για το θέμα της αξιολόγησης.
Οι ομοσπονδίες των δασκάλων (ΔΟΕ) και των καθηγητών (ΟΛΜΕ) βλέπουν το φόβητρο της απόλυσης πίσω από την εφαρμογή της αξιολόγησης και απειλούν με κινητοποιήσεις διαρκείας. Το υπουργείο Παιδείας, από την πλευρά του, διαβεβαιώνει ότι δεν θα υπάρχουν κυρώσεις για όσους δεν περάσουν το «τεστ», αλλά αντίθετα θα επιβραβεύονται με βαθμολογική εξέλιξη και πρόσβαση σε διοικητικές θέσεις οι εκπαιδευτικοί που αξιολογηθούν θετικά.
Διαμηνύει, δε, ότι τα χρονοδιαγράμματα για την εφαρμογή της αξιολόγησης θα τηρηθούν αυστηρά και ήδη την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να παρουσιάσει το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής που έχει συγκροτήσει για το θέμα.
Αντιδράσεις
Το κλίμα είναι «βαρύ» μετά την κίνηση του υπουργείου Παιδείας να ζητήσει από τους εκπαιδευτικούς να απαντήσουν σε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο σχετικά με την αξιολόγηση. «Είναι μια χρυσόσκονη δημοκρατίας και διαλόγου αυτό που κάνει το υπουργείο Παιδείας. Επιδιώκει να εξασφαλίσει τη συναίνεση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να υλοποιήσει προειλημμένες αποφάσεις», τονίζει στην «ΗτΣ» ο πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Κομνηνός Μαντάς.
ΔΟΕ και ΟΛΜΕ έχουν ζητήσει από τους εκπαιδευτικούς να μη συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο, αν και μερίδα εκπαιδευτικών αποφάσισε να πάει κόντρα στο ρεύμα και να καταθέσει τις απόψεις του. «Μόνο εάν αποσυρθούν οι διατάξεις του νόμου 4024/11 οι οποίες συνδέουν τη βαθμολογική και τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση, θα συμμετάσχουμε στον διάλογο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Εάν, όμως, το υπουργείο Παιδείας επιχειρήσει μονομερώς να επιβάλει τις θέσεις του για το θέμα, τότε οι εκπαιδευτικοί θα αντιδράσουμε δυναμικά», λέει ο κ. Μαντάς.
Τι είναι αυτό που φοβίζει τους εκπαιδευτικούς; Η κακή εμπειρία από το παρελθόν με την εφαρμογή του θεσμού του επιθεωρητή, αλλά και ο φόβος ότι μελλοντικά η αξιολόγηση μπορεί να αποτελέσει το «όχημα» για την έξοδό τους από τον δημόσιο τομέα.
«Η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών είναι υπέρ της αξιολόγησης. Μίας αξιολόγησης, όμως, που θα αποτιμά το σύνολο των παραγόντων που επηρεάζουν», τονίζει ο κ. Μαντάς. Και διερωτάται; Πώς, για παράδειγμα, θα αξιολογηθεί ο γυμναστής στο δημοτικό σχολείο του Χορτιάτη στη Θεσσαλονίκη, όταν από τον Οκτώβριο που ο καιρός κρυώνει δεν μπορεί να κάνει γυμναστική στους μαθητές στην αυλή; Γυμναστήριο δεν υπάρχει κι έτσι είναι υποχρεωμένος να κάθεται στην τάξη και να κάνει θεωρία...
Τα ερωτήματα που θέτει το υπουργείο
«Σε ποιον βαθμό θεωρείτε ότι η αξιολόγηση πρέπει να συνδέεται με την προαγωγή ή τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών;», «Θα πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση φορείς όπως ο περιφερειακός διευθυντής, ο σχολικός σύμβουλος ή ο διευθυντής του σχολείου;», «Πρέπει να αποτελούν αντικείμενο της αξιολόγησης ο εκπαιδευτικός, η σχολική μονάδα, τα στελέχη εκπαίδευσης και το εκπαιδευτικό σύστημα;»... Αυτές είναι ορισμένες από τις ερωτήσεις που καλούνται να απαντήσουν ανωνύμως οι εκπαιδευτικοί.
ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Την Τρίτη εκπνέει η προθεσμία
Στην ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να παρουσιάσει το υπουργείο Παιδείας το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής, με πρόεδρο τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ηλία Ματσαγγούρα, η οποία συστήθηκε για να μελετήσει το ζήτημα της αξιολόγησης. Την Τρίτη, εξάλλου, εκπνέει η προθεσμία που έχει δοθεί στους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να συμπληρώσουν το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο για το θέμα.
Με βάση τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, το αμέσως επόμενο διάστημα η επιτροπή θα αναλάβει τη διεξαγωγή διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να καταρτιστεί το Προεδρικό Διάταγμα με τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως το τέλος Δεκεμβρίου. Στόχος είναι η διαδικασία της αξιολόγησης να τεθεί σε εφαρμογή από την αρχή του 2013 σε όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση θα αφορά τις ικανότητες και τον επαγγελματισμό των εκπαιδευτικών, αλλά κυρίως την απόδοσή τους στο διδακτικό έργο, ενώ θα γίνεται περιοδικά, κάθε δύο ή τρία χρόνια.
Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου