Κατατέθηκε η τροπολογία στη Βουλή με την οποία εξισώνονται οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης στα 330 ευρώ ανά χίλια λίτρα.
Αυτό σημαίνει ότι από τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου το πετρέλαιο θέρμανσης αναμένεται να κυμανθεί στα 1,35 με 1,40 ευρώ το λίτρο, ήτοι 50% ακριβότερο από πέρυσι, που είχε ξεκινήσει να πωλείται στα 0,90 με 0,92 ευρώ το λίτρο.
Στην ίδια τροπολογία γίνεται γνωστό ότι οι λεπτομέρειες και οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση επιδόματος θα αποσαφηνιστούν με υπουργική απόφαση.
Στο μεταξύ, έκρηξη του λαθρεμπορίου βλέπουν οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών αφού παρά την εξίσωση των φόρων του πετρελαίου θέρμανσης με το ντίζελ κίνησης, εντούτοις οι τιμές στα δύο προϊόντα είναι διαφορετικές, ενώ με πολύ χαμηλότερη τιμή συνεχίζει η διάθεση του ναυτιλιακού καυσίμου.
Έτσι το κίνητρο για την παράνομη διακίνηση παραμένει ισχυρό και σε συνδυασμό με τη μη εφαρμογή του νόμου για την εγκατάσταση των συστημάτων παρακολούθησης της αγοράς τότε αποκαλύπτεται πως η αγορά παραμένει ανεξέλεγκτη.
Την ίδια στιγμή οι Ομοσπονδίες (ΟΒΕ και ΠΟΠΕΚ) και οι ενώσεις των πρατηριούχων και μεταπωλητών καυσίμων προειδοποιούν πως από τη Δευτέρα 15 του μηνός δε θα πωλούν πετρέλαιο θέρμανσης διαμαρτυρόμενοι για την προαναφερόμενη κατάσταση.
Πιο συγκεκριμένα, και σύμφωνα και με χθεσινή τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης ανεβαίνει από τα 60 ευρώ ανά χίλια λίτρα στα 330, ενώ του ντίζελ κίνησης κατεβαίνει στα ίδια επίπεδα από τα 412 ευρώ. Ωστόσο, το πρώτο προϊόν θα πωλείται γύρω στα 1,35 με 1,40 ευρώ και το δεύτερο στα 1,42 με 1,47 ευρώ. Κι αυτό επειδή για το ντίζελ κίνησης είναι διαφορετικό το κόστος παραγωγής κι επεξεργασίας του.
Με χαμηλότερη την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης αναμένεται συνέχιση της λαθρεμπορίας, ενώ μεγαλύτερες διαστάσεις θα πάρει με το ναυτιλιακό ντίζελ, το οποίο πωλείται σχεδόν στα 0,50 ευρώ το λίτρο κι έχει και τα ίδια χαρακτηριστικά με το «θέρμανσης» 1.000 ppm θείο. Οι εταιρίες και τα διυλιστήρια όπως και οι πρατηριούχοι ζητάνε τουλάχιστον το «θέρμανσης» με το ντίζελ κίνησης να είναι ίδιας ποιότητας με θείο στα 10 ppm. Έτσι, ώστε να είναι «ορατή» η χρήση του ναυτιλιακού ως πετρέλαιο θέρμανσης ή ντίζελ κίνησης.
Οι βενζινοπώλες ζητούν επίσης την εγκατάσταση των συστημάτων εισροών – εκροών καυσίμων όχι μόνο στα πρατήριά τους αλλά και στα διυλιστήρια και τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών. Επιπλέον ζητούν την ενεργοποίηση και των υπουργικών αποφάσεων για την τοποθέτηση GPS στα μεταφορικά μέσα και ιχνηθετών.
Παράλληλα, διεκδικούν αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των κυρώσεων για τη λανθασμένη υποβολή στοιχείων διακίνησης ποσοτήτων πετρελαίου θέρμανσης στο ηλεκτρονικό σύστημα «Ήφαιστος» του υπουργείου Οικονομικών, ενώ ταυτόχρονα ζητούν και πιο ευέλικτα κριτήρια για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης.
Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου