Σχεδόν τα δύο τρία του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού δηλώνουν ότι θα απαντούσαν θετικά σε μια πρόταση για εργασία στο εξωτερικό σύμφωνα με την έρευνα “Decoding Global Talent”.
Οσον αφορά τη χώρα μας, το 55% των Ελλήνων θα μετακόμιζαν στο εξωτερικό για δουλειά, ποσοστά χαμηλότερα από τον μέσο όρο.
Η έρευνα διεξήχθη σε 189 χώρες από την εταιρεία συμβούλων The Boston Consulting Group και το παγκόσμιο δίκτυο The Network, στο οποίο συμμετέχουν πάνω από 50 job sites. Την Ελλάδα εκπροσωπεί στη The Network το skywalker.gr, ένα από τα πρώτα job site που είχε και την επίβλεψη για τη διεξαγωγή της έρευνας στη χώρα μας.
Στην έρευνα συμμετείχαν πάνω από200.000 ερωτώμενοι παγκοσμίως, ενώ 50 άτομα από όσους απάντησαν στο ερωτηματολόγιο κλήθηκαν σε συνέντευξη για τη εις βάθος διερεύνηση των απαντήσεών τους. Στις συνεντεύξεις συμμετείχαν μηχανικοί, γιατροί-ερευνητές, project managers και δημόσιοι υπάλληλοι. Το αποτέλεσμα αυτής της προσέγγισης είναι να δοθεί μια ανθρώπινη διάσταση στην έρευνα και να παρουσιαστεί από μια νέα προοπτική το τι αναζητούν σήμερα οι εργαζόμενοι, συμπεριλαμβανομένου του 64%, που δηλώνει ότι θα ρίσκαρε να κάνει μια νέα αρχή σε άλλη χώρα.
"Από την έρευνα, αναδεικνύεται ότι τα σύνορα στο θέμα της εργασίας έχουν πέσει και ιδιαίτερα για τους πιο ταλαντούχους και μορφωμένους", όπως λέει και ο κ. Βασίλης Αντωνιάδης, επικεφαλής της BCG στην Αθήνα. "Στην Ελλάδα, οι νέοι δείχνουν προτίμηση για εύρεση εργασίας στην χώρα τους σε υψηλότερο ποσοστό από άλλες χώρες και το βασικό κίνητρο για αναζήτηση ευκαιριών είναι η εκτίμηση της δουλειάς τους από τους εργοδότες."
Ταυτόχρονα όμως υπάρχει και ένας σοβαρός κίνδυνος: Αν οι εταιρείες και οι κυβερνήσεις δεν συνειδητοποιήσουν τις τεράστιες αλλαγές και την αυξανόμενη κινητικότητα, θα χάσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους, και μάλιστα το πιο ταλαντούχο, που θα φεύγει από τη χώρα του.
Αυτή τη νέα πραγματικότητα, συμπληρώνει και μια άλλη σημαντική αλλαγή. Οι εργαζόμενοι αναζητούν κίνητρα για τη δουλειά τους σε παράγοντες πέρα του μισθού, χωρίς ο τελευταίος να παραβλέπεται. Έτσι, η εκτίμηση για την εργασία τους, οι καλές σχέσεις με τους συναδέλφους και η ισορροπία επαγγελματικής-προσωπικής ζωής είναι οι τρεις βασικότερες συνισταμένες, που διαμορφώνουν την ικανοποίηση την οποία αντλεί κανείς από το εργασιακό περιβάλλον.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά κατοίκων από τις αναπτυγμένες οικονομίες της Ευρώπης δηλώνουν πρόθυμοι να μετακινηθούν σε ξένες χώρες για επαγγελματικές ευκαιρίες. Σε αυτή την κατηγορία, ανήκουν πάνω από το 75% των κατοίκων της Ελβετίας και περισσότεροι από το 90% των κατοίκων της Ολλανδίας και της Γαλλίας. Οι Η.Π.Α. είναι η πιο δημοφιλής χώρα προορισμού παγκοσμίως και την ακολουθούν η Μεγάλη Βρετανία και ο Καναδάς. Τη δεκάδα συμπληρώνουν η Γερμανία και ευρωπαϊκές χώρες, που είτε έχουν ισχυρές οικονομίες είτε είναι γνωστές για την πολιτισμική τους προσφορά (ή και τα δύο).
Ελληνες εργαζόμενοι και η μετανάστευση
Η χώρα μας συμμετείχε σε αυτή την παγκόσμια έρευνα και τα αποτελέσματα παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον:
* Στο σύνολό της η Ελλάδα είναι στη 35η θέση σε σχέση με την διεθνή εμπειρία (σπουδές, πρόγραμμα ανταλλαγής, μαθητεία ή πλήρη απασχόληση).
* Μόνο το 5% των Ελλήνων ερωτηθέντων ήδη ζει στο εξωτερικό, ενώ 55% επιπλέον ερωτηθέντες θα μετακόμιζαν στο εξωτερικό για δουλειά, ποσοστά χαμηλότερα από τον μέσο όρο
* Οι τρεις πρώτες χώρες στις οποίες θα πήγαιναν οι Έλληνες είναι οι αγγλόφωνες Μ. Βρετανία (18%) στη πρώτη θέση, οι Η.Π.Α. (12%) στην τρίτη θέση και η οικονομικά σταθερή Ελβετία (13%) στη δεύτερη. Τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Γερμανία, Γαλλία, Σουηδία, Ιταλία, Καναδάς, Κύπρος και Μεξικό.
* Εκτός από τους Έλληνες όμως που εκφράζουν επιθυμία να εργαστούν σε αυτές τις χώρες, υπάρχουν και κάτοικοι άλλων χωρών οι οποίοι επιθυμούν να έρθουν για δουλειά στη χώρα μας. Μεταξύ των πρώτων δέκα χωρών, 3 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Φιλανδία (3η θέση), Γαλλία (5η θέση), και Ολλανδία (7η θέση).
Τέλος, ενδιαφέρον εύρημα είναι το τι κινητοποιεί εμάς τους Έλληνες στην εργασία μας. Ο καλός μισθός τοποθετείται τελευταίος στη λίστα των 10 σημαντικότερων κινήτρων. Πρώτο σε σημασία είναι η εκτίμηση για τη δουλειά μας, δεύτερο η οικονομική σταθερότητα της εταιρείας και τρίτο πόσο ενδιαφέρουσα είναι η δουλειά μας.
Η δυνατότητα επαγγελματικής εξέλιξης, οι καλές σχέσεις με τους συναδέλφους μας και τους προϊσταμένους μας, η ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, το δημιουργικό και καινοτόμο εργασιακό περιβάλλον και η αίσθηση επαγγελματικής ασφάλειας, η οποία άλλωστε προκύπτει από μια οικονομικά σταθερή εταιρεία (το δεύτερο κίνητρο) συμπληρώνουν τα σημαντικότερα κίνητρα.
Η Ελένη Ροκά, διευθύντρια marketing του skywalker.gr, σχολιάζει: «Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας, θα λέγαμε ότι η Ελλάδα ακολουθεί την παγκόσμια τάση κινητικότητας. Προκαλεί έκπληξη όμως το γεγονός ότι δεν παρουσιάζει τα υψηλά ποσοστά των αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών. Παράλληλα, η οικονομική κρίση μας ώθησε στην αναθεώρηση των κινήτρων μας στη δουλειά. Γνωρίζοντας ότι δεν μπορούμε να έχουμε έναν ικανοποιητικό μισθό, επικεντρωνόμαστε σε άλλους παράγοντες, που μας ικανοποιούν στην εργασία μας».
Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου