Σωρεία νομικών ατασθαλιών διαπιστώνει στην απόσυρση Ι.Χ. που πραγματοποιήθηκε το 2009, το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη. Στα μελανά σημεία του μέτρου, ο τρόπος που θεσπίστηκε (Πράξη νομοθετικού περιεχομένου), οι χρονικές προϋποθέσεις που έθετε και η διατήρηση των αυξημένων τελών κυκλοφορίας μετά την διακοπή του.
Σύμφωνα με το πόρισμα του ΣτΠ, οι πολίτες που επιχείρησαν να αποσύρουν τα Ι.Χ. Πριν την 6η Νοεμβρίου του 2009, συνάντησαν την αντίσταση των αρμοδίων λόγω προφορικών οδηγιών.
Το άτυπο “πάγωμα” του μέτρου από τις 2 Νοεμβρίου είχε ως αποτέλεσμα “τη δημιουργία συνθηκών σύγχυσης, ανασφάλειας δικαίου και άνισης μεταχείρισης επί τη βάσει ενός, έναντι των πολιτών, απολύτως τυχαίου χρονικού κριτηρίου”.
Υποστηρίζει ότι η απόσυρση θα έπρεπε να “παγώσει” σε μεταγενέστερο χρονικό διάστημα καθώς πολίτες είχαν ήδη ξεκινήσει την διαδικασία.
Επιπροσθέτως, όσον αφορά στην εισαγωγή της απόσυρσης με Πράξη νομοθετικού περιεχομένου, τονίζει πως είναι εργαλείο για “«έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης» και όχι βεβαίως για τη λήψη μέτρων προς αντιμετώπιση γνωστών, πάγιων και χρόνιων προβλημάτων, όπως η μόλυνση του περιβάλλοντος”.
Τέλος, ο ΣτΠ τονίζει ότι ακόμα και μετά την λήξη του μέτρου, τα “περιβαλλοντικά τέλη' διατηρήθηκαν κάτι που σημαίνει ότι ενώ καταργήθηκε το κίνητρο για την ανανέωση Ι.Χ. ενώ το “τιμωρητικό” στοιχείο παρέμεινε.
Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου