Σε τακτά χρονικά διαστήματα, οι μεγάλοι κατασκευαστές από τον χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών αναζητούν νέες προϊοντικές κατηγορίες προκειμένου να επεκταθούν. Τα smartphones ήταν, για παράδειγμα, μία από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις.
Τώρα, το επόμενο στοίχημα είναι οι «έξυπνες» συσκευές που φοριούνται (wearables), με την αρχή να έχει γίνει από τις συσκευές που φοριούνται στον καρπό του χεριού μας. Πολλοί ταυτίζουν τα «έξυπνα» ρολόγια (smart watches) με τις wearable συσκευές, αλλά η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική. Και αυτή τη στιγμή, οι πιο δημοφιλείς «έξυπνες» συσκευές που φοριούνται είναι τα αποκαλούμενα «έξυπνα» βραχιόλια (smart bands).
Τα «έξυπνα» βραχιόλια έχουν κάνει την εμφάνισή τους εδώ και 2-3 χρόνια, όταν τα smart watches εμφανίστηκαν μόλις το 2013. Και σε ορισμένες χώρες, όπως είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, έχουν ήδη ιδιαίτερη δυναμική, ιδίως μεταξύ εκείνων που αρέσκονται στην άθληση και στην παρακολούθηση της πορείας της υγείας τους.
Εξυπνα βραχιόλια μετρούν πόσο τρέχουμε
Ο λόγος είναι ότι τα «έξυπνα» βραχιόλια χρησιμοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά για την παρακολούθηση της βιομετρικής δραστηριότητας του ανθρώπου που τα φορά. Οι χρήστες μπορούν να καταγράψουν την αθλητική δραστηριότητά τους, όπως επίσης τη διάρκεια και την ποιότητα του ύπνου τους.
Τα στοιχεία «μεταφέρονται» και προβάλλονται στο smartphone του χρήστη όπου έχει εγκατασταθεί μία ειδική εφαρμογή (app). Στην εφαρμογή προβάλλονται διάφορα δεδομένα και ανάλογα με τον κατασκευαστή υπάρχουν ακόμη πληροφορίες, συμβουλές και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία, με στόχο να βελτιώσουν την κατάσταση της υγείας του χρήστη του smart band.
Αυξημένη δημοτικότητα
Ενα σημείο που έχει ενδιαφέρον είναι ότι στη συγκεκριμένη αγορά δεν μπήκαν αρχικά οι γνωστοί κατασκευαστές από τον χώρο της τεχνολογίας, αλλά εταιρείες όπως η Nike και η Adidas.
Στη συνέχεια, έκαναν την εμφάνισή τους «παίκτες» από τον χώρο των αξεσουάρ, όπως η Pebble και η Jawbone, με τις δύο τελευταίες να είναι εκείνες που έκαναν μόδα τα smart bands στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, με τη μόδα να έχει αρχίσει πλέον να περνά και στην Ευρώπη. Τους τελευταίους μήνες, όμως, έχουμε δει γνωστά ονόματα να κάνουν δυναμική είσοδο, όπως η Samsung, η Sony, η Huawei, η LG και η Motorola, με τις περισσότερες, πάντως, από αυτές να δίνουν έμφαση στα «έξυπνα» ρολόγια, τα οποία, επίσης, δίνουν έμφαση στην παρακολούθηση της βιομετρικής δραστηριότητας του χρήστη.
Δείγμα της δυναμικής που υπάρχει είναι ότι οι τρεις κολοσσοί των ψηφιακών τεχνολογιών (Google, Apple, Microsoft) έχουν κάνει και αυτοί την εμφάνισή τους. Η πρώτη έχει παρουσιάσει την πλατφόρμα Android Wear, η δεύτερη στις αρχές του 2015 θα ξεκινήσει τη διάθεση του «έξυπνου» ρολογιού της (Apple Watch) και η τρίτη παρουσίασε πρόσφατα το Microsoft Band.
Οι πωλήσεις επίσης παρουσιάζουν άνοδο. Σύμφωνα με την Canalys, το γ' τρίμηνο του 2014 πουλήθηκαν 5 εκατ. smart bands, με την αύξηση σε σχέση με το β' τρίμηνο να είναι της τάξεως του 37%. Φέτος, αναμένεται να πουληθούν περίπου 20 εκατ. smart bands συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά η πραγματική «έκρηξη» αναμένεται την επόμενη χρονιά λόγω της πτώσης των τιμών, που είναι αναπόφευκτη από τη στιγμή που οι Κινέζοι κατασκευαστές στρέφονται στη συγκεκριμένη αγορά.
Ελληνική αγορά
Στην Ελλάδα, προς το παρόν το ενδιαφέρον δεν είναι τεράστιο. Οι υπάρχουσες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι στο πρώτο 9μηνο του 2014 έχουν διατεθεί περίπου 2.500 smart bands αλλά και «έξυπνα» ρολόγια στη χώρα μας. Αριθμός σχετικά μικρός, αλλά μάλλον αναμενόμενος, δεδομένου και του κόστους που μέχρι τώρα ήταν στα επίπεδα των 150-200 ευρώ, ενώ και οι επιλογές ήταν λίγες.
Αυτό, όμως, πρόκειται να αλλάξει καθώς ενόψει των Χριστουγέννων αρκετές αλυσίδες ετοιμάζονται να διευρύνουν σημαντικά την γκάμα των προς διάθεση προϊόντων, ενώ επιπλέον έχει αρχίσει να παρατηρείται και μία σταδιακή πτώση των τιμών. Έτσι, τα Χριστούγεννα αναμένεται να δούμε smart bands που θα κοστίζουν 80-90 ευρώ, ενώ «έξυπνα» βραχιόλια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως Bluetooth ακουστικό και έχουν και τη δική τους οθόνη, όπως το TalkBand B1 της Huawei, κοστίζουν περί τα 129 ευρώ.
Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου