- Ολοι θα έχουν πρόσβαση στις άδειες
- Μεταβατική περίοδος 3 ετών για την απελευθέρωση
- Παραδείγματα ανάλογα με το βάρος
- Οι άδειες πλέον θα χορηγούνται σε εταιρείες
Τι προβλέπει αναλυτικά:
-Πρόσβαση οποιουδήποτε στο επάγγελμα και απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών ΦΔΧ.
-Δημιουργία ενός νέου σύγχρονου συστήματος χορήγησης αδειών
-Απελευθέρωση του κομίστρου, ενίσχυση του ανταγωνισμού για καλύτερες υπηρεσίες και χαμηλότερες τιμές
-Οργάνωση των μεταφορέων σε εταιρίες
-Παροχή κινήτρων για επενδύσεις
-Δημιουργία ταμείου για την υποστήριξη της οδικής ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, και
-Οργάνωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με ένα σύγχρονο τρόπο.
Κριτήρια για την έκδοση άδειας:
α) η οικονομική δυνατότητα του υποψηφίου,
β) η επαγγελματική του επάρκεια
γ) η ύπαρξη υποδομών και
δ) η καλή φήμη.
Γίνονται από τέσσερις, δυο οι κατηγορίες εμπορευματικών μεταφορών.
Δηλαδή οι εθνικές, οι διεθνείς, οι νομαρχιακές και των υγρών καυσίμων θα γίνουν οι εξής δυο: οι εθνικές και οι διεθνείς.
Οσοι έχουν άδεια διεθνών μεταφορών θα μπορούν να εκτελούν έργο και σε εθνικό επίπεδο.
Σε ό,τι αφορά τις άδειες, που είναι και το επίμαχο σημείο για την απεργία που πραγματοποιούν οι ιδιοκτήτες ΦΔΧ προβλέπεται:
α) Μεταβατική περίοδος τριών ετών, κατά την οποία απελευθερώνεται η έκδοση αδειών,
β) Η ειδική εισφορά απομειώνεται σταδιακά σε τρεις φάσεις και συγκεκριμένα 30% από την 1.1.2011, 35% από την 1.1.2012 και 35% από την 1.1.2013 και τελικά μηδενίζεται.
Για πρώτη φορά, καθορίζεται το ύψος της άδειας ενός φορτηγού.
Συγκεκριμένα, για τον πρώτο τόννο η εισφορά είναι 10.000 ευρώ, από δύο έως εφτά τόννους 2.000 ο κάθε τόννος και από εφτά έως 40, 1.500 ευρώ ο τόννος, γεγονός που σημαίνει ότι για ένα φορτηγό 40 τόννων, η συνολικά αξία είναι 71.400 ευρώ.
Αντίστοιχα, για ένα βυτιοφόρο 40 τόννων η αξία της άδειας ανέρχεται στα 102.000 ευρώ.
Μέχρι τώρα οι άδειες χορηγούντο σε πρόσωπα, ενώ στο εξής θα ανήκουν σε εταιρίες.
Εάν η καινούργια άδεια δεν χρησιμοποιηθεί μέσα σε ένα πεντάμηνο, ο κάτοχος θα πρέπει να πάει και πάλι στη Νομαρχία για την ανανέωσή της.
Τέλος, στο νομοσχέδιο προβλέπεται, ειδική ρήτρα για την ασφάλιση των εμπορευμάτων σε περίπτωση που προκληθεί βλάβη με υπαιτιότητα του μεταφορέα.
Τρίτη 27 Ιουλίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου