Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2009

Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόσυρση ΙΧ

Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόσυρση ΙΧ

σύμφωνα με το άρθρο 2 ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος για να κάνει χρήση του κινήτρου για την απόσυρση των οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή μεγάλης ηλικίας που κατηγοριοποιούνται στις κλάσεις Β,Γ, και Δ (1η άδεια κυκλοφορίας πριν από τις 31/12/2004) και να λάβει την προβλεπόμενη επιδότηση θα πρέπει το αποσυρόμενο όχημα να έχει ταξινομηθεί εντός της χώρας πριν από την 1/6/2009!

Οπότε σύμφωνα με το άρθρο 2 μπορούν να αποσυρθούν όλα τα οχήματα με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν τον Ιούνιο του 2009...

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 2082
28 Σεπτεμβρίου 2009
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. οικ. 125494
Καθορισμός διαδικασιών και λεπτομερειών για την
εφαρμογή του άρθρου 3 της Πράξης Νομοθετικού
Περιεχομένου «Μέτρα Αντιμετώπισης της Ατμοσφαι−
ρικής Ρύπανσης» (ΦΕΚ Α 181).
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ −
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ
ΕΡΓΩΝ, ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1) Τις διατάξεις του ν. 1558/1985 «Κυβέρνηση και Κυ−
βερνητικά Όργανα (ΦΕΚ Α΄137).
2) Τις διατάξεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομέ−
νου «Μέτρα Αντιμετώπισης της Ατμοσφαιρικής Ρύπαν−
σης» (ΦΕΚ Α΄181).
3) Τις διατάξεις του ν. 2939/2001 (ΦΕΚ 179 Α΄).
4) Τις διατάξεις του π.δ. υπ’ αριθμ. 116/2004 (ΦΕΚ Α΄81).
5) Τις διατάξεις του άρθρου 37 του ν. 2362/1995 (ΦΕΚ
Α΄247).
6) Τις διατάξεις του άρθρου 83 του ν.δ. 356/1974 (ΦΕΚ
Α΄90).
7) Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή προκαλείται
δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού το
ύψος της οποίας δεν μπορεί να υπολογισθεί και η οποία
θα καλύπτεται από τις πιστώσεις του Ειδικού Φορέα
23/200 και ΚΑΕ 5195, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Για την εφαρμογή της παρούσας νοούνται:
1. Η παροχή οικονομικών κινήτρων για την απόσυρ−
ση ελαφρών φορτηγών και την αντικατάσταση αυτών,
εφόσον το φορτηγό αυτοκίνητο έχει κυβισμό σύμφωνα
με τα αναφερόμενα κυβικά του Πίνακα 5 της Πράξης
Νομοθετικού Περιεχομένου «Μέτρα Αντιμετώπισης της
Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης» και ωφέλιμο φορτίο μέχρι
1.500 Kg.
2. Οικονομικά κίνητρα για την απόσυρση και αντικα−
τάσταση βαρέων οχημάτων (φορτηγών) αφορούν τα
αυτοκίνητα τα οποία έχουν μικτό βάρος σύμφωνα με τα
αναγραφόμενα στον Πίνακα 6 της Πράξης Νομοθετικού
Περιεχομένου.
Άρθρο 2
Διαδικασία Απόσυρσης
Προκειμένου ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος να κάνει
χρήση του κινήτρου για την απόσυρση των οχημάτων
παλαιάς τεχνολογίας ή μεγάλης ηλικίας που κατηγοριο−
ποιούνται στις κλάσεις Β, Γ και Δ σύμφωνα με το άρθρο
1 της ανωτέρω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Μέ−
τρα Αντιμετώπισης της Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης» (ΦΕΚ
Α 181/2009) και να λάβει την προβλεπόμενη επιδότηση,
θα πρέπει το αποσυρόμενο όχημα να έχει ταξινομηθεί
εντός της χώρας πριν από την 1.6.2009 και να ακολου−
θήσει την παρακάτω διαδικασία:
1. Για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και φορτηγά μέχρι 3.5 τόνους
μικτό φορτίο, η διαδικασία της απόσυρσης – επεξερ−
γασίας γίνεται μέσω εγκεκριμένου συστήματος εναλ−
λακτικής διαχείρισης Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής
(ΟΤΚΖ).
Αναλυτικά η διαδικασία απόσυρσης περιλαμβάνει τα
παρακάτω στάδια:
i) Ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή εξουσιοδοτημένος
εκπρόσωπός του παραδίδει το αποσυρόμενο όχημα
σε εγκατάσταση επεξεργασίας ή σε σημείο συλλογής
ΟΤΚΖ, μέλος του δικτύου του εγκεκριμένου συστήματος
ΟΤΚΖ και λαμβάνει τη σχετική βεβαίωση παραλαβής
όπως προβλέπεται στο άρθρο 8 του π.δ. 116/2004. Στην
περίπτωση που η διαδικασία μεταφοράς του οχήμα−
τος στη μονάδα επεξεργασίας ή στο σημείο συλλογής
ενέχει κάποιο κόστος, αυτό βαρύνει αποκλειστικά τον
ιδιοκτήτη του οχήματος.
Το αποσυρόμενο όχημα θα πρέπει:
− να οδηγείται προς παράδοση αυτοδύναμα
− να διαθέτει όλα τα μηχανικά του μέρη
− να διαθέτει όλα τα στοιχεία του αμαξώματος
ii) Το εγκεκριμένο σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης
ΟΤΚΖ σύμφωνα με το άρθρο 8 του π.δ. 116/2004 εκδίδει
πιστοποιητικό καταστροφής το οποίο και χορηγείται
από το σύστημα ή μέσω του σημείου συλλογής στον
ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη, μέσα σε 8 ημέρες από τη
χορήγηση της βεβαίωσης παραλαβής του ΟΤΚΖ.
iii) Μέσα στην ως άνω αναφερόμενη προθεσμία, αντί−
γραφο του πιστοποιητικού καταστροφής διαβιβάζεται
μαζί με τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος από το
σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης OTKZ σε οποιαδή−
ποτε υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών Νομαρ−
25837
25838 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ)
χιακής Αυτοδιοίκησης, προκειμένου να γίνει οριστική
διαγραφή του οχήματος.
iv) Η ως άνω υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών
εκδίδει εντός τριών εργάσιμων ημερών από την λήψη
του πιστοποιητικού καταστροφής και παραδίδει στον
ιδιοκτήτη ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του ή σε εκ−
πρόσωπο του συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης,
την μηχανογραφημένη πράξη οριστικής διαγραφής εις
διπλούν υπογεγραμμένη από την υπηρεσία αυτή.
v) Η μηχανογραφημένη πράξη οριστικής διαγραφής
στην οποία αναγράφεται επιπλέον ότι η οριστική δια−
γραφή έγινε σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας,
αποτελεί το δικαιολογητικό για την παροχή οικονομι−
κού κινήτρου απόσυρσης στον ιδιοκτήτη σύμφωνα με
τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 της ως άνω Πράξης
Νομοθετικού Περιεχομένου.
vi) Το προβλεπόμενο στο άρθρο 8 του π.δ. 116/2004
πιστοποιητικό καταστροφής περιλαμβάνει επιπλέον πε−
δίο στο οποίο θα αναφέρεται αν πληρούνται ή όχι οι
απαιτήσεις για τα αποσυρόμενα οχήματα σύμφωνα με
τα προβλεπόμενα στην παρ.1. i. του παρόντος άρθρου
και θα συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση της εγκατά−
στασης επεξεργασίας σχετικά με την κατάσταση του
οχήματος. Η ως άνω υπεύθυνη δήλωση αποτελεί ανα−
πόσπαστο τμήμα του πιστοποιητικού καταστροφής.
2. Για τα φορτηγά που είναι μεγαλύτερα από 3.5 τό−
νους μικτό φορτίο, η διαδικασία απόσυρσης θα περι−
λαμβάνει τα παρακάτω στάδια:
i) Ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή εξουσιοδοτημένος
εκπρόσωπος αυτού παραδίδει το αποσυρόμενο όχημα
σε εγκατάσταση επεξεργασίας ΟΤΚΖ μέλος του δικτύου
του εγκεκριμένου συστήματος ΟΤΚΖ, το οποίο έχει τη
δυνατότητα επεξεργασίας οχημάτων άνω των 3,5 τόνων
και θα λαμβάνει τη σχετική βεβαίωση παραλαβής. Στην
περίπτωση που η διαδικασία μεταφοράς του οχήμα−
τος στη μονάδα επεξεργασίας ή στο σημείο συλλογής
ενέχει κάποιο κόστος αυτό βαρύνει αποκλειστικά τον
ιδιοκτήτη του οχήματος.
Το αποσυρόμενο όχημα θα πρέπει:
− να οδηγείται προς παράδοση αυτοδύναμα
− να διαθέτει όλα τα μηχανικά του μέρη
− να διαθέτει όλα τα στοιχεία του αμαξώματος
ii) Ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή εξουσιοδοτημένος
εκπρόσωπος αυτού, καταθέτει σε οποιαδήποτε υπη−
ρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών Νομαρχιακής Αυ−
τοδιοίκησης τη βεβαίωση παραλαβής, μαζί με κομμένο
αριθμό πλαισίου και όλα τα νομιμοποιητικά έγγραφα
προκειμένου να γίνει η διαγραφή του οχήματος. Η ως
άνω υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών εκδίδει
την μηχανογραφημένη πράξη οριστικής διαγραφής εις
διπλούν εντός τριών εργάσιμων ημερών από την λήψη
της βεβαίωσης παραλαβής το οποίο και παραδίδει στον
ιδιοκτήτη ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο αυτού.
iii) Η μηχανογραφημένη πράξη οριστικής διαγραφής
στην οποία αναγράφεται επιπλέον ότι η οριστική δια−
γραφή έγινε σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας,
αποτελεί το δικαιολογητικό για την παροχή οικονομι−
κού κινήτρου απόσυρσης στον ιδιοκτήτη σύμφωνα με
τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 της ως άνω Πράξης
Νομοθετικού Περιεχομένου. Μέχρις ότου ολοκληρωθεί
η μηχανογραφική εφαρμογή για την αναγραφή της πα−
ραπάνω παρατήρησης, οι αρμόδιες Δ/νσεις Μεταφορών
και Επικοινωνιών των Ν.Α. υποχρεούνται να συμπληρώ−
νουν την παραπάνω παρατήρηση χειρόγραφα επί της
μηχανογραφημένης πράξης οριστικής διαγραφής.
iv) Στη βεβαίωση παραλαβής θα γίνεται σαφής ανα−
φορά ότι πληρούνται ή όχι οι απαιτήσεις για τα απο−
συρόμενα οχήματα σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην
παρ. 2 i. του παρόντος άρθρου.
v) Μέχρις ότου ολοκληρωθεί η μηχανογραφική εφαρ−
μογή της οριστικής διαγραφής των Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων,
αντί της μηχανογραφημένης πράξης της οριστικής δια−
γραφής θα εκδίδεται μη μηχανογραφημένη πράξη και
θα τοποθετείται στον οικείο φάκελο του φορτηγού αυ−
τοκινήτου. Στην περίπτωση αυτή οι κρατικές πινακίδες
κυκλοφορίας δεν κατατίθενται.
Άρθρο 3
Εξαιρέσεις
Των οικονομικών κινήτρων των προβλεπομένων στο
άρθρο 3 της ως άνω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου
εξαιρούνται:
i) Οχήματα τα οποία έχουν καταστραφεί από ατύχημα,
πυρκαγιά, εμπρησμό ή βανδαλισμό.
ii) Οχήματα που παραδίδονται στις εγκαταστάσεις
επεξεργασίας/ σημεία συλλογής τα οποία δεν πληρούν
τις απαιτήσεις των παρ. 1.i και 2.i του άρθρου 2 της
παρούσας.
iii) Οχήματα για τα οποία oι ιδιοκτήτες ή κάτοχοι
έχουν υποβάλλει δήλωση ακινησίας, εκτός εάν άρουν
την ακινησία από την αρμόδια υπηρεσία, καταβάλλουν
τα οφειλόμενα τέλη και ανακτήσουν την άδεια και τις
πινακίδες κυκλοφορίας.
Άρθρο 4
Προϋποθέσεις και διαδικασία για την παροχή
οικονομικού κινήτρου αγοράς οχήματος
1. Η παροχή οικονομικού κινήτρου με την αγορά και−
νουργούς ή μεταχειρισμένου EURO 4 ή EURO 5 οχή−
ματος πραγματοποιείται μόνο εφόσον έχει ακολουθη−
θεί η προβλεπόμενη διαδικασία απόσυρσης της παρ.
1 του άρθρου 2 της παρούσας για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα
και οχήματα μέχρι 3.5 τόνους μικτό βάρος ή της παρ. 2
του άρθρου 2 της παρούσας για τα οχήματα που είναι
μεγαλύτερα από 3.5 τόνους.
2. Η παροχή οικονομικού κινήτρου με την αγορά οχή−
ματος σύμφωνα με την παρ. 1 του παρόντος άρθρου,
πραγματοποιείται εφόσον το όχημα που αποσύρεται
αντικαθίσταται με όχημα το οποίο περιλαμβάνεται στον
ίδιο πίνακα 4,5 ή 6 του άρθρου 3 της Πράξης Νομοθετι−
κού Περιεχομένου (ανεξαρτήτως κυβισμού ή βάρους).
3. Η αγορά του νέου οχήματος αποδεικνύεται από
την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και εφόσον στην
εν λόγω άδεια αναγράφεται η ένδειξη «από απόσυρση
του…. Ε.Ι.Χ. ή Φ.Ι.Χ. ή Φ.Δ.Χ.».
Άρθρο 5
Τρόπος καταβολής οικονομικών κινήτρων
1. Για το οικονομικό κίνητρο της απόσυρσης ορίζεται
ως τίτλος πληρωμής η πράξη οριστικής διαγραφής (μη−
χανογραφημένη ή μη).
2. Για το κίνητρο της αγοράς αυτοκινήτου εκδίδεται
τίτλος πληρωμής από την αρχή που εξέδωσε την άδεια
κυκλοφορίας, στην οποία αναγράφεται και ο αριθμός
του αποσυρθέντος αυτοκινήτου, επικυρωμένο αντίγρα−
φο της οποίας επισυνάπτεται στον τίτλο πληρωμής.
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ) 25839
3. Με βάση τους ανωτέρω κατά περίπτωση τίτλους
πληρωμής, στους οποίους θα αναγράφονται από την
εκδούσα αρχή η ένδειξη τίτλος πληρωμής, το προς
πληρωμή ποσό, καταβάλλονται τα ποσά των κινήτρων
κατά περίπτωση από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας
εισοδήματος ή τη Δ.Ο.Υ. χωρικής αρμοδιότητας, που
διαθέτουν τμήμα εξόδων, βάσει των διατάξεων του άρ−
θρου 37 περίπτωση (στ) του ν. 2362/1995 (ΦΕΚ Α 247) και
καταλογίζονται στον Ειδικό Φορέα 23/200 και κωδικό
αριθμό εξόδου 5195 «Οικονομικά κίνητρα απόσυρσης
οχημάτων για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής
ρύπανσης».
4. Κατά την πληρωμή του ποσού σύμφωνα με τα ανω−
τέρω εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 83 του
ν.δ. 356/1974 (ΦΕΚ Α 90).
Άρθρο 6
Διάρκεια
Οι διατάξεις της παρούσας κοινής υπουργικής από−
φασης έχουν ισχύ έως την 31.12.2012.
Η παροχή του κινήτρου απόσυρσης πραγματοποιείται
εφόσον το αυτοκίνητο έχει αποσυρθεί από την ισχύ της
παρούσας και εντεύθεν.
To οικονομικό κίνητρο για την αγορά οχήματος, πραγ−
ματοποιείται από την ισχύ της παρούσας και καθ’ όλη
τη διάρκεια της ως άνω χρονικής περιόδου.
Ως ημερομηνία πραγματοποίησης της απόσυρσης
νοείται η ημερομηνία που αναγράφεται στο πιστοποι−
ητικό καταστροφής ή στην βεβαίωση παραλαβής στην
περίπτωση απόσυρσης βαρέων οχημάτων.
Άρθρο 7
Παραρτήματα
Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος
της παρούσας ΚΥΑ, τα ακόλουθα παραρτήματα:
Παράρτημα I: Πιστοποιητικό Καταστροφής
Παράρτημα II: Δήλωση κατάστασης οχήματος
Παράρτημα III: Βεβαίωση παραλαβής
25840 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ)
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ) 25841
25842 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ)
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ) 25843
Άρθρο 8
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της
στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2009
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
Ι. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Γ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
website counter
friend finderplentyoffish.com