Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013
Αναγκαία η άμεση αξιοποίηση του ΟΛΘ
Το συντομότερο δυνατό απαιτείται να προχωρήσει η διαδικασία αξιοποίησης και ανάπτυξης του λιμένα Θεσσαλονίκης με παραχωρήσεις, ειδάλλως μέσα στην επόμενη επταετία θα μετατραπεί σε ένα μικρό, περιφερειακό λιμάνι. Η παραπάνω επισήμανση, που έχει χαρακτήρα επείγοντος, ανήκει στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εισηγμένης «ΟΛΘ Α.Ε.», Σ. Αγγελούδη, ο οποίος χθες από τη Θεσσαλονίκη τόνισε πως το 2013 ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία του λιμένα της συμπρωτεύουσας με κριτήριο τα οικονομικά μεγέθη. Ωστόσο, ο ΟΛΘ εισέρχεται στο 2014 μπαίνοντας στη διαδικασία να υιοθετήσει σημαντικές τιμολογιακές μειώσεις με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών και φορτίων. Στο πλαίσιο αυτό: α) Μειώνεται κατά 50% το κόστος ρευματοδότησης ψυγείων-containers, τα οποία έχουν προϊόντα προοριζόμενα για εξαγωγή. β) Συρρικνώνεται κατά 15% το κόστος μεταφόρτωσης (transshipment) και γ) Εφόσον ξεπεραστεί ο στόχος του 2014 για μεταφορά 225.000 containers, μέσω του ΟΛΘ, τότε από αυτό το επίπεδο και πάνω το κόστος διακίνησης για κάθε εμπορευματοκιβώτιο θα είναι μειωμένο κατά 15%. Το 2013, ο ΟΛΘ πέτυχε αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων της τάξης του 3%, ενώ το συμβατικό φορτίο υποχώρησε κατά 6%. Δρομολόγια Με τη νέα συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη δρομολογίων εμπορικών αμαξοστοιχιών από τη συμπρωτεύουσα προς τα Σκόπια και τη Σόφια εντός του Μαρτίου του 2014. Σε πρώτη φάση θα υπάρξουν 2-3 εβδομαδιαία δρομολόγια προς Σκόπια και Σόφια, που θα μεταφέρουν τόσο containers όσο και χύδην φορτία. Ο ΟΛΘ εκτιμάται πως με αυτή την πρωτοβουλία θα μπορέσει να κερδίσει μεταξύ άλλων και φορτία τα οποία έχασε την περίοδο των μεγάλων απεργιακών κινητοποιήσεων του 2008, καθώς τότε έχασε τζίρο προς όφελος λιμένων, όπως το Μπουργκάς της Βουλγαρίας. Οσον αφορά στις υπόλοιπες επενδυτικές πρωτοβουλίες του ΟΛΘ, ο Οργανισμός δεν εγκαταλείπει την προοπτική δημιουργίας μαρίνας σκαφών αναψυχής, την οποία σε επίπεδο σχεδίων θα «μετακινήσει» χωροταξικά αποκλειστικά εντός των εγκαταστάσεών του.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου