Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2015

«Σερφάρουν» στο Ιντερνετ από το κινητό οι Eλληνες

Τα smartphones και τα tablets τους χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο οι Έλληνες προκειμένου να συνδεθούν στο Διαδίκτυο και να αποκτήσουν πρόσβαση στα όλο και πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook και το Instagram, με το τελευταίο να παρουσιάζει σχετικά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.



Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της έρευνας Web ID της Focus Bari, την περίοδο Ιουνίου - Οκτωβρίου 2015, το ποσοστό των χρηστών που συνδέθηκαν στο Διαδίκτυο από το smartphone τους έφθασαν στο 44,6%, όταν ένα χρόνο νωρίτερα όσοι έμπαιναν στο Ίντερνετ μέσω κινητού αντιστοιχούσαν στο 31,3%.

Την ίδια στιγμή, η χρήση των tablets, επίσης, παρουσιάζει πολύ μεγάλη αύξηση, καθώς έχει φθάσει πλέον στο 15,5% από 9% έναν χρόνο νωρίτερα.

Την ίδια περίοδο, και η χρήση του φορητού υπολογιστή αυξήθηκε στο 45% από 41,2% τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, ενώ η δημοτικότητα των σταθερών υπολογιστών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με πέρσι στο 30,4% από 30,7% έναν χρόνο νωρίτερα.

Από την άλλη πλευρά, σε πολύ χαμηλά επίπεδα παραμένει το ποσοστό αυτών που «σερφάρουν» μέσω μία «έξυπνης» τηλεόρασης (Smart TV), καθώς ήταν μόλις στο 1,1%. Στη συγκεκριμένη κατηγορία, υπάρχει πάντως αύξηση δεδομένου ότι πριν από ένα χρόνο ήταν μόλις στο 0,5%.

Υψηλά ποσοστά
Γενικότερα η έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 12.000 ατόμων, ηλικίας 13-74 ετών, το διάστημα Ιουνίου-Οκτωβρίου 2015, αποτυπώνει μια συνολική αύξηση της χρήσης του Διαδικτύου στο συγκεκριμένο διάστημα. Συγκεκριμένα, η διείσδυση του Διαδικτύου διαμορφώθηκε σε 73,7% (76,9% για τους άντρες και 70,6% για τις γυναίκες) από 71,4% τον Ιούνιο, με περισσότερους από έξι στους δέκα, ποσοστό 65,9% να κάνουν χρήση σε καθημερινή βάση.

Αξιοπρόσεκτο είναι ακόμη ότι έχει αυξηθεί η χρήση. Η μέση διάρκεια χρήσης του Ίντερνετ, σε καθημερινή βάση, έφθασε πλέον 143 λεπτά (από 138 λεπτά πριν από ένα τρίμηνο). Οι άνδρες ασχολούνται περισσότερο καθώς είναι online 148 λεπτά, κατά μέσο όρο, με τις γυναίκες να ακολουθούν με 138 λεπτά.

Ειδικά στις νεαρές ηλικίες η χρήση εκτοξεύεται, αφού οι νέοι ηλικίας 13-17 ετών χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο σε ποσοστό 98,3% (το 92,6% καθημερινά), ενώ στις ηλικίες 18-24 το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται σε 99% (το 94,4% καθημερινά).

Ο μέσος όρος ημερήσιας χρήσης του Διαδικτύου αυξάνεται στις μικρότερες ηλικίες, καθώς οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών αφιερώνουν στο Διαδίκτυο 188 λεπτά και εκείνοι ηλικίας 13-17 ετών 169 λεπτά.

Την ίδια στιγμή, αυξανόμενη βαίνει η χρήση του Διαδικτύου και από τις μεγαλύτερες ηλικίες, καθώς ο μέσος χρόνος παραμονής στο Internet διαμορφώνεται στα 102 λεπτά για την ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών και στα 110 για τις ηλικίες 55-64.

Ηλεκτρονικό εμπόριο
Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μεώθηκε το ποσοστό των χρηστών που έκαναν online αγορές με το ποσοστό των Ελλήνων χρηστών που αγόρασαν μέσω Internet να πέφτει στο 25% από 26,2% ένα τρίμηνο νωρίτερα. Σύμφωνα με τη Web ID, τους τελευταίους 6 μήνες ο μέσος όρος των online αγορών ήταν στις 5,9 με τον μέσο όρο της δαπάνης να φθάνει στα 473 ευρώ. Αυτό πιθανότατα οφείλεται και στα capital controls καθώς δεν ήταν δυνατή η αγορά από ηλεκτρονικά καταστήματα εκτός Ελλάδας.

Ανεβαίνει το Instagram
Το Facebook είναι το κοινωνικό δίκτυο με τους περισσότερους χρήστες στην Ελλάδα, καθώς το ποσοστό όσων διαθέτουν λογαριασμό στην ιστοσελίδα ανήλθε τον Οκτώβριο σε 53%.

Συνολικά, τρεις στους πέντε Έλληνες (ποσοστό 59,2%) χρησιμοποιεί τα social media, με μέσο χρόνο παραμονής τα 84 λεπτά την ημέρα), ενώ στην ηλικιακή ομάδα των 18-44 το ποσοστό αυξάνεται στο 67,6%. Στις προτιμήσεις των χρηστών μετά από το Facebook δεύτερο έρχεται το Youtube με 23,7%, ακολουθεί το google+ με 15,7%, το Instagram με 12,9% και το Twitter με 8,2%. H άνοδος του Instagram είναι αξιοσημείωτη καθώς στην προηγούμενη μέτρηση το ποσοστό ήταν στο 8,1%, ενώ πριν από ένα χρόνο ήταν μόλις στο 4,9%.

Επιπλέον, το 26,6% έχει Skype και το 21,7% χρησιμοποιεί το Viber προκειμένου να επικοινωνήσει με άλλους χρήστες.

Online τα παιδιά
Απόλυτα εξοικειωμένα με τον υπολογιστή, το Διαδίκτυο και το κινητό τηλέφωνο είναι πλέον και τα παιδιά στην Ελλάδα. Η διείσδυση του Internet, για την περίοδο Ιουνίου-Οκτωβρίου του 2015, διαμορφώθηκε στο 84,3% στα παιδιά ηλικίας 7-12 ετών, με το 63% να συνδέεται καθημερινά, και ποσοστό 79,9% σε εβδομαδιαία βάση. Ενα στα πέντε παιδιά ηλικίας 7-12 ετών έχει κινητό τηλέφωνο.

ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΕΛΣΤΑΤ
Πού χρησιμοποιούν οι Έλληνες το Διαδίκτυο

Ενημέρωση, επικοινωνία και ψυχαγωγία είναι οι κύριοι λόγοι που οι Έλληνες χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο. Σύμφωνα με την πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνών της ΕΛΣΤΑΤ -που αφορά το α’ τρίμηνο του 2015- οι πιο δημοφιλείς χρήσεις του Internet είναι:

Διάβασμα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά 85,4%.
Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες 80,4%.
Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων 77,1%.
Συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, κ.λπ.) 65,7%.
Αναζήτηση πληροφοριών υγείας, σχετικά με ασθένειες, διατροφή, κακώσεις, τραύματα, παράγοντες που βελτιώνουν την υγεία κ.λπ. 55,7%.
Λήψη πληροφοριών μέσω ηλεκτρονικών εγκυκλοπαιδειών (wikis) με σκοπό τη γνώση για οποιοδήποτε θέμα / χόμπι κ.λπ. 50,3%.
Αναζήτηση πληροφοριών για θέματα εκπαίδευσης, επιμόρφωσης ή διαθεσιμότητας εκπαιδευτικών προγραμμάτων 47,7%.
Πραγματοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, με χρήση web κάμερας μέσω του διαδικτύου (Skype) 44,0%.
«Ανέβασμα» σε ιστοσελίδα κειμένου, φωτογραφιών, μουσικής, videos, λογισμικού κ.λπ. προκειμένου να τα μοιραστούμε με άλλους 34,8%.
Χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύματα 31,2%.
Αναζήτηση εργασίας ή αποστολή αιτήσεων για εύρεση εργασίας 26,6%
«Κατέβασμα» λογισμικού (εξαιρουμένου λογισμικού για παιχνίδια 22,2%.
Πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών 20,8%.
Αποστολή γνώμης για θέματα κοινωνικά ή πολιτικά σε ιστοσελίδες (π.χ. σε blogs, δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης κλπ.) 16,3%.
Συμμετοχή σε online διαβουλεύσεις ή ψηφοφορίες για τον καθορισμό κοινωνικών ή πολιτικών θεμάτων (π.χ. πολεοδομικό σχεδιασμό, προσυπογραφή για προώθηση αιτήματος κ.λπ.) 7,7%.
Συμμετοχή σε ιστοσελίδες επαγγελματικής δικτύωσης (δημιουργήσατε προφίλ χρήστη, αποστείλατε μηνύματα κ.λπ. στο Linkedin, στο Xing κ.λπ.) 6,8%.
Πώληση αγαθών ή υπηρεσιών μέσω δημοπρασιών π.χ. μέσω e-Bay, 5,1%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

website counter
friend finderplentyoffish.com